Händelserna i Motala..

Nu sitter man i Motala och konstigt nog så börjar man bli trötter.. ;)
Det är något konstigt med Motala..

På måndag ska man tebax te skolan igen då..
Fy faan va jobbigt..
Men så kan det gå när inte haspen är på..

Dom här dagarna vi har varit i motala har vi:
De som är roligast att läsa är fetmarkerade..

* Ätit mat så klart..
* Fick 5 fiskar på Måndagen..
* Fick 2 fiskar Tidagen.. '
* Åkt båt i kanalen..
* Badat i kanalen..
* Varit i "stan"..


hehe..


Jaa då till först..:
* När vi kom hit igår åt vi taccos..
Idag åt vi ägg och macka te frukost..
Till mat idag åt vi pomme och hamburgare...
Jaa det var nog det vi har ätit...

Till nästa..:
* Satt och fiskade jätte länge..
Fick 5 st små abborrar..
Men de flesta hade ju svalt krok faan så dom fick man ju bryta nacken av..
Så de får blir kräfftbete..

Till nästa..:
* Fiskade inte lika länge idag..
Så fick 1 liten abborre..
Och sen tog vi den lilla plast båden ut i kanalen och så fick jag en GÄDDA på mete...
Okej okej..
Den var DÖD..
Lukta faan..
En död gäddjävel..
Faan ska den ligga i vattnet för??
Stor som faan var den men död och luktade ruttet..
Fyy faan, det är det ända jag kan säga om den alltså... ;)

Till nästa..:
* Stefan har en liten båt jävel..
Som dom sa innan typ så här..
Den där "gummibåten" är as farlig går knappt att sitta en i den innan den sjunker..
Så Jag, Mallan och Klint tänkter ää vaddå..
Så vi tar den där ut i kanalen och vi alla tre fick plats men faan inte mkt rum kvar i båten..
Och om någon flyttade på sig för mkt så tog den in vatten.. ;)
Men skit samma vi rode över te andra sidan och fiskade lite..

Till nästa..:
*Jaa å så igår kväll så skulle vi bada..
Vi tog den lilla båten över te andra sidan och skulle bada..
klint tyckte det var kalt så han doppade inte hela sig..
Jag och Mallan fick för oss att vi skulle simma över till anndra sida..
Sagt och gjort..
Men efter typ halva vägen så fick Mallan för sig att vi skulle dra in båten som klint satt i..
Så jaa det var väll bara att göra det då..
Men jag tog lite snål skjus så Mallan fick dra själver.. ;)
Men det var mys att bada..

Till nästa..:
* Idag har vi varit i "stan"..
Motala stan..
Hittade ett par shorts som jag köpte 49:- skit bra..
Sen hittade jag ett litet örhänge som jag köpte för 14:50:-
As bra..
Sen köpte jag alkohol också..
Kanske inte lika bra men vaddå, måste väll ha något man kan smutta lite på.. ;)


Jaa då var vi klar med dom här dagarna...
Jaa så får vi se vad som händer i morgon.. :)

Jaha nu ska man låta dom andra torskarna sitta vid datan..

Ha de göttans..

En liten rad till mig
Postat av: sundarii

Varit i "stan".. Så söt du är.

Hälsa Ewa från mig :)

2009-08-13 @ 07:28:12
URL: http://sundarii.blogg.se/

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0