Många funderingar..

Länge sedan sitst, men så går det när man har många funderingar och inte riktigt vet hur man ska skriva dom!!
Men här kommer ett försök igen.. ;)
Så de får bli ett inlägg om en del av mina frågor från huvudet..

Kan man lite på alla som man har som vänner??
Jag vill kunna göra det..
Men kan man göra det??
Det har jag funderat på länge..
Vissa saker jag säger till en vän, kanske jag vill ska stanna där..
Sen kanske man hör att den personen har sagt det till andra..
Är det fel av mig att blir besviken då, och bara välja ut vissa saker att säga??
Som inte är lika jobbigt om det kommer ut..

Varför har man hemligheter??
Hemligheten handlar ofta om någon annan..
Men om personen då berättar är de då en hemlighet??
Visst självklart måste man ha någon som man kan lätta sitt hjärta till..
Men är det en hemlighet då?
Har jag fel??
Vissa klarar av att bära på det för de tar inte åt sig hemligheten på hjärtat..
Å då behöver de inte lätta på hjärtat till någon och kan då bevara den där i säkerhet..
Men när vet man om det är en hemlighet?

Men om jag säger en sak till någon..
Kan jag då lita på ALLA mina vänner, kompisar och bekanta inte säger något till NÅGON/NÅGOT?? 
Om jag inte vill att dom ska säga något.. 
Eller ska man sluta berätta saker som tynger ner än??
Eller ska man börja med att berätta allt till ALLA??


När ska vissa växa upp och ta tag i sitt liv??
En del vänner lever fortfarande kvar i låg och mellanstadiet..
De tror att deras mamma och pappa kan göra allt för dom..
Men när ska dom även jag inse att man är vuxen??
Varför är "vuxenvärlden" så farlig??
Jag vill inte bli vuxen..
Jag vill bo med mamma som betalar allt här hemma, som fixar allt åt mig..
Men det funkar inte så tyvärr..
Man måste växa upp och ta tag i sitt egna liv..
Även många vänner som också måste ta steget ut från vissa saker inte bara hemmet!!

Är mina vänner, "vänner för livet" ??
Kommer mina vänner finnas här för mig, för alltid??
Kommer vi alltid att ha kontakten??
Se nu bara efter skolan har slutat..
Man sa att man skulle höra av sig, man skulle ses osv..
Vart tog det vägen??
Så nu undrar jag, alla de vänner jag har kvar kommer dom att finnas där hela tiden??
Jag vill inget annat än att ha kvar mina vänner men vill dom de??



Humm många frågor som snurrar runt..

Nu kommer sista frågan..



Vaccinera sig eller inte??
Ska man göra de eller inte??
Jag fattar inte riktigt en sak..
Om jag får svininfuensan, måste jag vaccinera mig då??
Om jag inte får svininfluensan, måste jag vaccinera mig då??
Jag tror jag vill vaccinera mig men jag är inte 100% säker..
Har även fått veta att jag kanske inte ska göra de..
Eftersom jag har getingallergi så vill de helst inte att jag ska göra de..
Men tänk om jag gör de då??
Å jag dör??
Det är just där skon klämmer jag vill inte dö just nu jag vill inte de..
Vem vill de lixom..
Tänk om jag tar vaccinet och blir förlamad eller något..
Vilka kommer finnas där för mig då??
Finns mina vänner då??
Många funderingar..
Och rädsla finns det en hel del också..




Nae nu får det vara nog med funderingar och frågor..
Svara gärna så att jag får bort några frågor och funderingar från mitt huvud.. :)


Ha de göttans!!

En liten rad till mig
Postat av: Bim

Hej där Lina,galna Bimsan här,,



Mkt fin blogg du har,,mng funderingar,mkt håller jag med om,en del inte,men tur äv äl det,fy fabian vad trist det skulle vara om alla tyckte likadant,,

(haha,vad bra,på ett sätt,då kunde man skrota alla politiker,o deras tjafs m m),,L



Bimsan är sjuk,,flunsa eller nåt,trist,men vad göra,bara vara med i spelet,,



Ang vaccinet så har jag ej brytt mej om vad alla tidningar o övrig media skrivit,

Jag bestämde mej,så fort beskedet om svininfluensan kom(haha,passar en som älskar grisar på sätt o vis),

att ta vaccinet o jag har aldrig ändrat åsikt i detta,

följa hjärtat röst,har jag nästan alltid gjort,

kanske ej alltid med lyckade resultat,men då blev man en erfarenhet rikare istället,



Nu är vaccinet slut för tillfället,eller vi får vänta iaf,

dessutom är jag ju sjuk nu o kan ej ta det iaf,,



Jag kommer ihåg mej i din ålder o lite yngre,

fy fabian vad man ville bli "riktigt" vuxen,men ändå inte,,

Men om man skulle varit "mammas,pappas" flicka hela tiden,när sjutton skulle man då fått lära sig vad livet är,fullt ut,,



Var sak har sin tid,,bara att leva med o fatta så bra beslut som man kan,tänka sig för,

men oxå ibl bara "kasta sig rakt ut",utan skyddsnät,

våga prova m m



Oj vad mkt från en "gammal" tjej,,

men detta bara till ålder,

är lika ungtokig som förr,



Ha det allra bäst,

Tro på dej själv,,

Låt ingen trampa på dej,,

Ge och du får tbx,

om inte så har du iaf ett bättre mående,,



Hälsa mams o syster o alla,



Kramen från Vikingstad,

Bimsan,Christer,

Sigge o så Kira(vår lånehund)

läs om henne i min blogg,bild på henne igår,,

2009-11-25 @ 12:02:07
URL: http://calma-s.bloggplatsen.se
Postat av: Vänner

Vänner stannar! Vänner går inte i första taget.

Men då måste båda parter höra av sig. Om det är så att en person får höra av sig hela tiden, Då är de klart den personen tröttnar.



Visst folk säger att man ska ha kontakten kvar osv. Men det är aldrig någon som tar första initiativet att höra av sig..



Det här inlägget är ingen pik mot någon. Varken mot dig eller mot mig.



// En sann vän!

2009-11-26 @ 17:02:42
Postat av: En sann vän!

Vänner stannar! Vänner går inte i första taget.

Men då måste båda parter höra av sig. Om det är så att en person får höra av sig hela tiden, Då är de klart den personen tröttnar.



Visst folk säger att man ska ha kontakten kvar osv. Men det är aldrig någon som tar första initiativet att höra av sig..



Det här inlägget är ingen pik mot någon. Varken mot dig eller mot mig.



// En sann vän!

2009-11-26 @ 17:05:11
Postat av: Lina

Bimsan:

Tack för den fina komentaren..!!

Ja jag får nog lyssna på min intuition och se hur jag ska göra med vaccinationen.. ! hehe..

Tack tack..

Dom hälsar tebax.. :)

Kramar



Vänner:

Jo helt klart att båda parter ska höra av sig.. :)

Annars gäller det ju bara att veta vart man har varandra..

Så att man alltid vet att, hur lång tid det än tar innan den ena hör av sig till den andra så är man alltid lika bra vänner iaf..



En fin komentar, men nykiken av vem det är klart man blir.. Även om man har lite tankar.. :)

Krmar

2009-11-26 @ 23:28:46
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: En sann vän

Absolut!

Men sen har ju människan alltid haft så svårt och höra av sig till folk.

Om det bara går 1månad så går båda parter typ runt och småsurar, För att den andre inte har hört av sig.

Det finns aldrig tanke på att man själv ska höra av sig.



Med andra ord, Människan är skam.

Hoppas du håller med mig!



// En sann vän!

2009-11-30 @ 11:58:19

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0