Jobbigt i skolan..

Nu får man inga pengar längre..
Läraren har skickat in till CSN så nu lär man ju få böter..
Någon som varit med om det innan som kan hjälpa mig med vad som kommer att hända??
Riktigt orolig är jag..
Eftersom mammas pengar också kommer att försvinna..
Men vem har jag att skylla på??
Mig själv jag vet..
MEN JAG ORKAR INTE MER!!


Ett par timmar där i skolan tänkte jag att jag faan hoppar av skolan..
Men kan jag det??
Nae för då lär jag ju aldrig få pengar..
JÄVLA SKIT VÄRLD..

Men min andra lärare sa något väldigt bra..
Vi vet två saker som händer i livet..

Vi gör val och vi dör..

Varför inte bara dö på en gång om det är det ända vi vet att vi kommer att göra vare så vi vill eller inte??
Orkar inte mer just nu bara..

Nervös som faan för i morgon är jag också..
Har aldrig i hela mitt liv varit på en rättegång, inte äns tittat på..
Och i morgon är det rättegång å så ska man vitna då med..
Hur faan kommer det att gå??
Jag vet ju för faan inte äns hur det kommer att gå till..
Är ju pissnervös ju..
Men får hoppas på det bästa...

Nu orkar jag inte med..
Trött som faan efter en sömnlös dag...



Ha de göttans..


En liten rad till mig
Postat av: Sandra

Vad ska du få böter för?

Varför har dom dragit in dit CSN?

2009-10-21 @ 19:20:45
Postat av: Annie

Jag har vittnat MOT mina två bästa vänner för att hjälpa den tredje bästa vännen, och om det är likadant här som det var i Varberg, så kommer du få reda på hur det går till innan du går in. Men väl där inne så kan jag inte ge några tips förutom att säga sanningen. Jag var skit nervös när jag väl kom in.



Önskar dig lycka till!

Kram

2009-10-21 @ 19:29:49
URL: http://circusfreak.blogg.se/
Postat av: Elin

Allt har en lösning gumman!

Puss<3

2009-10-22 @ 15:21:41
URL: http://dumboelin.blogg.se/
Postat av: Anna

Ang. CSN: Dom kommer dra in ditt studiebidrag och du kommer få betala tillbaka för det du inte har studerat och betalar du inte tillbaka, ja, då kommer fogden.

Du får ju givetvis tillbaka studiebidraget igen när du börjar plugga de timmar du har anmält igen. Hände mig när jag pluggade på MoA. Man lär sig av sina misstag. Puss

2009-10-22 @ 16:52:36
URL: http://cervix.blogg.se/
Postat av: Lina

Anna: Okej.. Hörde CSN av sig innan till dig, alltså innan de drog in det?? För min lärare sa att de skulle göra de?? Vet du hur långt dom går tebax?? Puss



Elin: Tack baby.. Puss



Annie: Okej. Tack så mkt.. Joo då allt gick bra idag.. Eller jag tycker det iaf.. Lite små jobbiga frågar men det är ju deras jobb att ställa sådana frågor.. Puss



Sandra: För att jag inte har så bra närvaro i skolan.. Går ju mitt fjärde år i skolan nu och tar igen lite som jag har missat.. så därför jag vill veta lite om någon annan råkat ut för det.. :) Puss

2009-10-23 @ 03:23:46
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: Sandra

Får man böter om man inte har tillräcklig närvaro? och får betala tillbaka!?



Vafan till oss sa dom att det bara blev indraget inget mer :s schysst att inte tala om allt isåfall, nu går jag ju inte i skolan längre men tycker allt dom ska berätta sånt.

Hoppas det löser sej för dej med allt <3

2009-10-23 @ 09:42:08
Postat av: Lina

Sandra: Aa eller alltså.. Om man har hög frånvaro länge så skickar dom in till CSN och då får man betala tebax för dom månader som man inte har varit där.. Eftersom då har man ju inte "jobbat" ihop pengar..

2009-10-25 @ 14:54:29

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0