♥ Dag 1 – Presentera mig själv.

Oj,  det här var svårare än jag trodde..
Presentation av mig själv, ska vi se här vart vi ska börja..

Mitt namn är Lina och jag är 20 år gamal..
Jag har läs och skrivsvårigheter vilket jag redan har nämnt här i bloggen, så för mig är det jobbigt när folk påpekar hur jag stavar, en sak är om jag ber om hjälp men när man sitter å skriver å nån slänger in, "så där stavas det inte", nä det kanske det inte gör mig för mig är det inte lätt att höra det dagligen..
Det var värre med sådan i skolan än nu när man har slutat, i skolan då var alla lärare som hökar.

Jag är sedan lite mer äm 6 månader tillbaka så är jag arbetslös, eller så får man ju inte säga, jag är arbetssökande.. ;)
I dagenssamhälle är det inte lätt att få ett jobb och inte med tanke på att man har gått barn och fritid, vilken man då inte är färdigutbildad till något utan bara små delar överallt..
Men för det så ångrar jag inte min tid i skolan, även om den kunde ha varit på andra vis när man var liten, eftersom att jag var mobbad då..
Alla har ALLTID påpekat min läng, vilket har tagit hårt på mig..
Det finns inget jag kan göra för att bli längre hur gärna jag än vill det, jag skulle gärna ta minst 10 cm till..
Men i stället så är ju nu på 153,5 inte allt för lång..
Men det positiva i det hela med att vara kort det är att man har lättare att ta sig in på olika ställen, å det bästa nere på min nivå här blåser det inte lika illa som 10 cm till och --->..
Så det är inte jätte dåligt att vara kort, bara det att alla ALLTID måste påpeka det, det gör ont i kroppen även om det är ens vänner..

Jag växte upp i en liten håla som heter Vikingstad men jag har bått i skäggetorp sedan 7,5 år sedan..
Mamma och pappa skiljde sig då min pappa var otrogen mot mamma, så då flyttade vi till skägget..
Jag var skriven hemma hos mamma, men jag var även mkt borta hos pappa som bara bode några gator bort, men efter ca 1 år lite mer kanske, då flyttade det in en kille hos mamma, å pappa han flyttade till en tjej i ljungsbro, tiden gick och jag var mkt hos båda mina föräldra och även hos min syster som hade skaffat sig en egen lägenhet i skägget tillsammans med hennes dotter..
Skiljsmässan tog hårt på mig även om jag inte visade det, mina föräldrar som alltid varit tillsammans bodde nu på olika ställen.. Det var svårt att få in det i huvudet..
Men pga att dom skiljde sig så är jag den jag är idag, hade dom fortfarande levt deras liv tillsammans så hade mitt liv sätt VÄLDIGT VÄLDIGT anorlunda ut, men vem vet jag kanske hade trivts med det livet också..

Har även träffat min livskärlek, min första kärlek.. :)
Vi har varit tillsammans i 4 år och 4 månader, tiden går fort när man har roligt.. ;)
Jag älskar honom, och vill leva mitt liv med honom..
Detta är även samma kille som jag var kär i när jag bodde i vikingstad å var inte alls gammal han gick där i skolan å bara var så söt, å hans mamma och min mamma kännde ju varandra så det hände att han följde med hem till mig.. :)
Å idag lever han och jag ett liv tillsammans och vi ska snart blir sambos på riktigt i en egen lägenhet.. :)

Detta är väll kort och gott den personen jag är, jag hoppas inte jag har missat något, och hoppas någon ny info om mig kom fram..



Ha de göttans..

En liten rad till mig
Postat av: Malin

Svårt och svårt:) redan på första Hihi:)



Jag är på dag 17. De blir inte lättare Haha



Varför jobbar du inte som mig. Vi har ju samma utbildning. Och de är jätte ont om folk. Behövs jätte många till.

2010-12-09 @ 15:33:54
URL: http://mulllis.blogg.se/
Postat av: Lina

haha okej..

humm tycker jag söker å söker å söker men aldrig får något..

2010-12-10 @ 01:08:42
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: Johanna

jag hoppas inte jag har sårat dig gumman när jag har sagt någonting till dig <3 jag har iaf inte menat något illa, bara på skämt och för att du är så söt ! :)

2010-12-10 @ 13:50:53
URL: http://stragnefeldt.blogg.se/
Postat av: Lina

Johanna: hihi nää då gumman.. :) Puss på dig.. :)

2010-12-10 @ 13:59:09
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: Malin

Men har du testat på kommunens vikariehantering ? De är nämligen så att hade anställningsstop ganska länge. Men de var alldeles för många som slutade så nu är de underbemannade. Jätte ofta man kommer till ett ställe och får vara vikarie för två personer för att de är så många borta. Vilket även gör att man får jobb VARJE dag..

2010-12-10 @ 21:03:01
URL: http://mulllis.blogg.se/

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0