♥ Dag 11 – Mina syskon.

Lite ändring då..
Mitt syskon.. :)
Jag har bara en bialogisk syster..
Ida heter hon och är 26 år gammal..
En helt undrbar syster, Hon har alltid funits för mig.. :)
När vi var små, då tyckte nog hon att jag var ganska så jobbig, jag skulle ju ALLTID vara med henne och hennes kompis..
Å kan bara tänka mig själv, att få en lilla syster som är 6 år yngre och ska alltid vara med..
Men jag vet att en del av hennes kompisar tyckte iaf att jag var snäll å gullig.. :) (som jag kommer ihåg iaf..)

Men Ida, det går inte att beskriva henne med rätt ord..

När min syster hade tagit studenten, då blev hon gravid..
Hon valde självklart att behålla barnet..
Så den 4 mars 2004 då kom lilla Ronja till världen..
Å vad hon gjorde gläde i våran familj..
Den jobbiga tiden vi hade haft innan, alla i familjen den var som bort blåst ett tag iaf.. :)
När Ronja var någon månad då flyttade Ida till egen lägenhet..
Å där var jag offta, jag ville ju vara en bra moster som alltid skulle finnas vid Ronjas sida..
Så jag och Ida vi trvides verkligen ihop då, eller ibland iaf..
Vi har haft våra bråk, slagsmål osv..
Men vi har alltid älskat varandra iaf..
Även fast man kanske inte gjorde det just under den tiden man bråkade..
Men iaf..
Sommaren 2006 då träffade hon Krille..
En rolig historia som inte kommer ut på bloggen.. (sorry)
Men dom bestämmde sig för att flytta ihop nyårsafton, när dom varit ihop lite mer än 6 månader..
Efter ett tag så var Ida gravid..
IGEN?? :O
Men lilla Ronja då, hur skulle jag klara av att bli moster till ett till barn??
Hur skulle jag kunna älska detta barn så som jag älskade Ronja??
Hur skulle jag ha tid med ett änglabarn??
Men när dagen kom, den 19 Mars 2008 då lilla Rasmus tittade ut..
Jag hade svårt att acceptera honom först..
Det var ju så svårt, Ronja var ju så lite fortfande..
Tills jag såg Ronja brevid Rasmus, oj OJOJOJ..
Lilla Ronja hade ju blivit stor, å efter ett tag så var det ju inte alls svårt att älska dom två lika mycket..
Det fanns ju plats för ett till Änglabarn i mitt hjärta..
Nu skulle jag inte klara mig utan Ronja och Rasmus dom är ju mina änglabarn..

Att få bli moster, det gjorde så att hela jag växte som människa..
Att få vara med så mycket i Ronjas första del i livet, är något som ligger mig varmt om hjärtat..
Eftersom att jag JÄMT var hos min syster, så tog jag ju självklart ett stort ansvar för Ronja..
Men även fast jag inte har varit lika delaktig i Rasmus liv, så gör det ju inte honom mindre värd i mina ögon..

Oj, spåra nog ur lite, skulle ju skriva om "mina syskon"..
Men jag tror att på detta sätt så förklarar jag vad min syster betyder för mig..
Att utan henne så hade jag aldrig fått bli moster till dessa knäppa ur gulliga barn.. :)

Ida, jag älskar dig å vad som än händer så finns jag alltid vid din sida..
Å jag vet att du alltid finns vid min sida..
Älskar dig, du gör mig hel.. 
   
Bjuder även på några kort av min älskade syster..
Bild 1, 2003 eller 2004 gravid iaf med Ronja.. :)
Bild2, Humm 2005 tror jag, Hur mkt min syster än äter så blir hon aldrig större..
Bild 3, 2009 på hennes 25 års dag.. :)
Bild 4, 2010 på Krilles 25 års dag.. :)
Några bilder på henne iaf..
Min syster är underbar.. :)





 





Ha de göttans..


En liten rad till mig
Postat av: sundarii

Och hon är min allra bästa väninna :)

2010-12-20 @ 15:54:08
Postat av: Lina

Hihi ja å då vet ju du att hon har världens bästa lilla syster. ;)

2010-12-20 @ 23:53:43
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: sundarii

Absolut :D

2010-12-25 @ 11:18:58

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0