Hatar stora dumma fåglar..

Idag på morgonen (06:45 typ) fick jag se något som jag aldrig ville se..
Jag gillar de flesta djur.. (inte myror, små kryp mm..)


Ligger i sängen å tittar på en Ghost whisperer..
Hör hur fåglarna låter som Faaan där ute hör hur typ en fågel lider..
Springer ut i köket för att titta ut då ser jag en stor Kråk jävel som pickar ihjäl en humm Duvungfågel eller nått..
Å hör hur den lilla bara piper å "skriker" å hur den försöker att ta sig loss..
De ända jag vill göra är att springa ut till den och hjälpa den..
När jag kommer utanför dörren så är det redan försent..
Då sitter skatjävlarna och äter på den lilla fågeln..
Fy faan asså de var hemskt att höra..
Fy faaan..
Blev så jävla arg hatar att de stor fåglarna kan få göra vad som helst..
Fy faan alltså..
De var de versta jag hört på länge..
Alla dessa fåglarna som var runt om kring hur dom bara "skrek" å skuttade runt..
Å så direkt fram till den så fort den inte kunde röra sig mer..
Men så tänker jag själv vad skulle jag göra om jag "räddar" fågeln??
Den skulle ju ändå vara skadad..
Räcker de inte med att jag körde upp en måsunge till Valla en gång??
Viserligen kunde dom inte rädda den men de var ju värt ett försök..

När jag såg detta kom jag även att tänka på den lilla Kaninungen som jag å Mia räddade från att bli uppäten av fåglarna..
Men tyvärr så fick dom avliva den på Valla..
Men det var också värt ett försök den var så fruktansvärt söt..
Å vi bar den hem i Mias tröja..
Hem till mig så att mamma å Nicke fick åka upp  med den..
Är jag inte en liten djurvän iaf??

Här är bild på den lilla harungen..
Vi döpte den också till humm vad var de nu igen??
Något med Leif om jag inte missminner mig.. Ett tjej å killnamn i ett iaf..
Mia kommer nog ihåg.. :D





RIP lille fågeln.. :)
Å hoppas den stora kråkan har dåligt samvete å går till fågelpolisen å erkänner sitt mord.. :) haha




Ha de göttans..

En liten rad till mig
Postat av: sundarii

jag kan knappt se naturprogram där man får se en lejonhane käka upp lejonungar. Fy fan.



Lina, du har ett rent hjärta! <3

2010-06-24 @ 12:07:35
Postat av: Lina

Tack Sandra.. Nää fy jag kan inte heller se de.. Man vill ju bara hoppa in i tvn och hjälpa dom stackars hjälplösa djuren..

2010-06-28 @ 00:52:36
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: EWA

Fniss!!!! Var det kanske Thorleif den hette??? Kommer faktiskt inte ihåg men men du är för go!!!!

Kram mamma EWA

2010-06-29 @ 13:24:15
Postat av: Lina

Nää de hette den inte.. Den hette något som både tjejer å killar kan heta.. Typ, mialeif.. Om du fattar men jag kommer ju inte ihåg..

2010-06-30 @ 02:09:19
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: mia

Hahaha, Ewa thotleif ? :P Fick du de ifrån ;)

Den hatte faktiskt gunn-leif ;) HAHAHA.. !



Åh lilla gunn-leif, som sagt de är ju värt ett försök iaf, men tror inte du hade kunnat rädda den lilla duvan :( <3

2010-06-30 @ 08:38:27
Postat av: Lina

HAHA just de, de var ju så DEN hette.. hihi..

Nää jag vet men man vill ju alltid försöka iaf.. <3

2010-07-12 @ 02:04:28
URL: http://minisixten.blogg.se/

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0