Tur att moster finns..

Idag har man varit ute i Björkeberg hos Micke..
Det var jag, Klint, Ida, Krille, Ronja, Rasmus, Björn, mamma å så klart Arvid och Rockie..

Vi grillade lite till en början..
Drack lite vin och hade det jätte trevligt..
Strax efter klockan sju så kommer Ronja fram till mig och visar att hon har en lös tand..
(Vilket hon har haft nu i 2 veckor)..
Men jag då som måste ta tag i saker å ting säger då..
(Jag och Ronja)

- Ronja vet du hur man gör när man ska dra ut en tand själv?
- Nej de vet jag inte..
- Du tar lite papper runt om tanden å så drar du fort..
-
Jaha okej..

Det tar en liten stund så har Ronja hämtat papper och viker ihop det och sätter det på tanden..
Då jag säger till henne..

- Så nu är det bara att du drar en gång och snabbt..
Å duktiga lilla Ronja drog jätte fort..
Men den lossnade inte direkt utan den satt typ halvt kvar..

- Nu Ronja måste du dra en gång till så att den lossnar för annars kanske du sväljer den..
Gjorde det ont?
- Nää de gjorde inte alls ont..

Så Ronja tar ett nytt papper och ett nytt tag och drar å drar..


Så här kommer lite bilder på hur det ser ut..




Här är den halvt bort.. Efter hennes första drag.. (den står lite rakt ut)







Här håller hon på att vicka å vicka..






Här har vi en så duktig flicka som blev så paff när hon hade tanden i handen..






Den stolta lilla flickan skulle ringa pappa och berätta, så där står hon med en tand mindre.. :D





Å allt detta är för att Moster Lina finns.. :D
Hur hade den familjen klarat sig utan mig??
Jag vet att Ronja hade ju inte gått runt och sagt "Snopp i din mun" när hon var två år då iaf.. :D
Eller dragit ut sin tand idag..
Eller jaa ni de skulle bli väldigt mkt om jag sa allt som jag har lärt Ronja..
Men nu vet hon hur hon ska göra tills nästa gång.. :D
Å då kommer Moster Lina finnas där för henne igen.. :D

En liten rad till mig
Postat av: Elin

Duktiga Ronja!! :D Snigeln blir stolt över dig nu :D

2010-05-13 @ 15:00:41
URL: http://dumboelin.blogg.se/
Postat av: sundarii

Åh, vilka fina bilder! Ronja berättade så ivrigt över den tappade tanden till mig i morse via telefon - hon var så stolt :D



Ursäkta, vaddå "Snopp i din mun"? HAHAHA!

2010-05-13 @ 16:06:33
Postat av: Lina

Hehe jaa jag var ju tvungen att ta massa kort på min duktiga lilla unge.. :)



Hehe jaa klint och jocke lärde henne såna saker.. Eller om bara "i din mun".. Men de slutade med "snopp i din mun".. Haha finns massa dumheter jag har lärt henne.. Vänta bara snart kommer belle hem å säger massa konstiga saker.. Då är det inte jag det lovar jag.. :D

2010-05-13 @ 16:20:49
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: Hanna

Söt min älskling är!:) Var väl på tiden att hon drog ut den där tanden!



Puss!

2010-05-14 @ 19:20:36
Postat av: Ewa

Hihi.....en vacker dag så får du också barn och oj vad folk som kan lära dem massa dumheter...;-)Tänk om du la ner lika mycket energi på skolan som du lägger ner vid alla sidor på datan. Då skulle du komma långt i livet på nolltid!!

Puss....älskar dig!!

2010-05-19 @ 21:54:46
Postat av: Lina

Hanna: jaa jag tyckte det med.. Å nu har hon en till löss.. :D haha..



Mamma: Haha dom där folk.. Jag känner på mig att du och Björn kommer vara två av dom iaf.. ;) hehe.. Jaa man kan ju alltid hoppas att jag får barn nån gång..

Humm nää jag tror inte jag skulle de då.. För de är ju inte varje dag jag är inne på alla sidor på datan.. Så de funkar ju typ som min skolgång.. :D

Pöss

2010-05-20 @ 02:07:46
URL: http://minisixten.blogg.se/

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0