Barn är ju bara för goa..

Alltså jag älskar barn, inte  vilka barn som helst utan dom barnen som finns nära hos mig..
Ronja, Rasmus, Belle, Sita..
Just nu behöver jag inte skriva upp fler för detta inlägg kommer inte handla om flera.. :)

Rasmus: När Rasmus föddes hade jag lite svårt att acceptera att Rasmus var en kille och att han var min systerson..
Jag var van vid att ha Ronja så nära mig å nu kom det ett till barn, hur skulle man lära sig att älska det barnet lika mycket??
Rasmus var ju så liten, sov ju hela tiden, hur skulle man få kontakt med ett sådant litet barn, hade ju glömt bort precis allt med hur jag gjorde med Ronja när hon var liten..
Så jag och Rasmus fick ingen bra start, men nu, nu är han ju Mosters skitunge..
Det gick att älska 2 st precis lika mkt, även om jag trodde det var omöjligt men nu, nu vet jag att ingenting är omöjligt..


Sita: Lilla lilla gulliga Sita, å så mysig hon är..
Fast ibörjan å även nu ibland så är sita väldigt rädd för mig, vill inte vara nära mig, vill inte prata med mig, men jag har två fantastiska minnen från Sita denna månad som jag tänkte dela med mig..
De första är när Jag, Ronja, Rasmus, Mia, Anna, Mulla (Mija) , Belle och Sita är i ekdungen..
Jag hade tagit med mig bullar, saft å festis till oss allihopa..
Vi alla har tagit varsina bullar å ätet lite på  dom..
Då Sita säger till Mija (mulla) : E mijas bullar?
Mija: Nää det är Linas bullar..
Sita, tittar upp på mig jätte förvånad och svarar: OJJJ!!..
Haha så himla söt hon är..

Andra gången de var när min syster fyllde år den 18 september..
Jag skulle åka hem till Vikingstad igen, kramar om alla barn som är där, går fram till Sita och frågar om man kan få en kram, hon tittar lite skumt på mig, går fram och ger mig en bamsekram, å så fick jag öven en puss utav henne.. Gulligull..
Innan hela den dagen, så ville hon inte gå förbi mig därför tyckte jag det var så gulligt.. :)



Belle: Eller okej Belinda som hon faktiskt heter, men hon kallas ju Belle.. :D
Hon är så himla gullig..
Det var jag och Mulla som parade ihop Ronja och Belle, så att dom fick leka med varandra, oj oj oj det var tider sen.. :)
Nu är Ronja och Belinda BÄSTA vänner..
Dom ska göra allt ihop, ha likadana saker och kläder å skor osv..
Men dom är så himla söta tillsammans..
Å Belle har en varm plats i mitt hjärta, å de som är så gulligt är att varje gång jag träffar henne får jag alltid en bamsekram å ibland en puss, å så säger hon ALLTID Moster Lina till mig.. :)
Hihi tycker det är så gulligt, å varför det är gulligt kommer nu när jag berättar om Ronja..



Ronja: Lilla Lilla Ronja..
Henne har man upplevt en massa med..
När hon var liten så var jag istortsätt boende hemma hos Ida..
Jag hjälpte henne med ALLT, eller en massa saker iaf.. 
Jag hämtade upp Ronja på nätterna, la tillbaka henne, å de var inte för att min syster bad mig, utan det var för att jag ville, jag älskade ju barn.. :D
Å Ronja kunde man ju inget annat än att älska..
När Ronja vart lite äldre då trodde hon att jag hette MosterLina, inte att jag hette Lina, utan jag hette MOSTERLINA..
Jag hade inget att säga till om, å hon sa även det till sina kompisar att de är är MosterLina, å att jag hette faktiskt så..
Så delvis därför Belle började kalla mig Moster Lina..
Men nu vet Ronja att jag heter Lina men kallas Moster Lina eftersom att jag är hennes Moster..
Men det är väldigt väldigt väldigt sällan hon bara säger Lina, utan istortsätt hela tiden så är det Moster Lina..
Säger hon bara Lina, så ändrar hon fort till Moster Lina, eller bara Moster..




Jaa vist är barnen bara för gulliga.. :D
Thihi..


Men nu till det som jag skulle skriva om innan jag började komma på massa andra saker..
Igår kväll var jag hemma hos Ida, Rasmus sov och Ronja skulle lägga sig, så vi gick in för att säga god natt..
Jag och Ronja ligger i sängen å pratar medans Ida tar fram kläder till Ronja..
Vi ligger å pratar om massa olika saker, om att Ronja tyckte jag hade blivit tjock å skulle banta, men innan det så skulle jag ta tag i mitt liv, å jag kunde inte hålla mig jag höll på att dö av garv..

Då Ronja börjar diskutier med mig å försöker att låta så vuxen som möjligt..

Ronja: Moster Lina, när ska du ta tag i dit liv?
Jag: Men Ronja va säger du??
Ronja: Jaa ta körkort å så..
Jag: Men gör det du då?
Ronja: Men jag kan ju inte köra bil..
Jag: Nää å inte jag heller..
Ronja: Nää då är det ju onödigt..

Nae jag viste inte vart jag skulle ta vägen å så säger Ronja ett ord, ett ord som barn i den åldern inte ska kunna tycker inte jag iaf..
Först säger hon Pulla, de får hon gärna använda men sen säger hon, jaa å det rimmar ju på Knu**a..
:O Va sa du Ronja..
Vet du vad det är för något ( å försöker att hålla mig för garv)..

Ronja: Jaa de är när man tar av sig kläderna och även trosorna ( å ligger å åmar sig i sängen ) ..
Å sen gör man så här Å Å..

:O jag höll på att dö..
Dö av garv, jag skratta så att jag tjöt, då Ida kommer fram å frågar samma sak, Ronja skrattar också MASSOR, men förklarar ändå för mamma hur man faktiskt gör..

Då slog det Ida, Faan min dotter är inte så liten längre som jag trodde att hon var..
Jag vet själv hur jag var när jag nästan var 7 år klart man kunde de där då, de var ju bland det första man lärde sig av de äldre eleverna i skolan..
Så jag sa till Ida att jag trodde att Ronja fått det från skolan då Ronja säger, nää de är Belinda som har lärt mig..
Ida sa jaa men jag ska ringa och prata med Sandra å se..
Ronja, Nej gör inte det, då kanske hon blir arg på oss..

Man kan väll inte bli arg på sina barn för att dom vet vad det ordet är.. Eller?
Jag tyckte det var kul, visar ju bara att barnen är på väg upp i åldern..
Förr eller senare så vet dom ju det där ordet iaf, bättre nu än om 10 år lr?
Klart man vill inte att barnen ska gå runt å veta de där, men mkt har med skolan att göra tror jag, de flesta barnen vet om det vare så man vill eller inte.. :)

Hihi men jaa snart är det väll dags att förklara för dom hur barn bilr till, Ronja har redan frågat mig 3 gånger, å hon har även fråga Ida också, men vaddå hon tror inte på att storken kom med Rasmus, eftersom att den var inne i Ida, å Ida kunde ju inte ha tryckt upp honom eftersom att han var så stor när han kom ut..
Jaa ni barn är roliga.. :D





Ha de göttans.. :)

En liten rad till mig
Postat av: sundarii

Fy vad jag skrattade åt detta inlägg! Fy fan säger jag bara. Ordet Kn*lla är verkligen ett ord som vi sällan använder men däremot är Mulla duktig på det, utan att tänka på det själv.



Bibbi lärde ordet kn*lla på lekis och jag trodde jag skulle döööö. "Vart fan har du fått höra det ordet?" Men hon visste inte. Hm, kanske av Mulla? Men jag gjorde inte en stor grej av det, sa bara åt henne att inte använda det fula ordet. Hon visste ju inte heller vad det betydde.



Men igår när lilla söta underbara Ida ringde. Jag rodnade så dant så jag trodde jag skulle svimma. Det första jag tänkte var "Har Bibbi hört mig när jag haft sex?" men det är omöjligt. Hennes dörr är stängd och Zam har superhörsel så han hör när Bibbi kliver upp ur sin säng till och med. Så hon kan omöjligen fått det från oss. (det där med juckande och stönandet) Men så fick ju jag veta att det kommit från 2 ungar från hennes klass.

Jag tycker att tjejerna Marketeg, jag & Bibbi träffas någon dag och pratar genom det här. För jag är orolig över att få råka hitta Bibbi i buskarna med en naken ungajävel ovanpå för de "experimenterar" för man har ju hört skrämmande historier om andra barn som leker med sex så jag vetifan hur jag kan förklara för henne hur barn kommer till utan att hon ska göra samma sak som historierna. Men Zam tipsade om att a´man kan säga att kn*lla är något som bara VUXNA gör. Men ungarna blir ju bara mer nyfikna?



Men nu har jag sagt till Bibbi att OM hon har frågor, och det kan vara precis vad som helst, så ska hon fråga mig, Ida, dig eller Ewa. Inte fråga sina klasskamrater eller någon annan. För det är då missförstånd mest sker.

2010-09-29 @ 20:30:51
URL: http://sundarii.blogg.se/
Postat av: Lina

Hehe, det är ju tur att detta inlägg uppfattas roligt.. :D Hihi..

Jaa, ingen av oss använder ju det ordet heller, så det är ju lite underligt..

Men ska vi bestämma att vi skyller på Mulla med det ordet?? ;)

(skojar bara lite med dig Mulla)..



Men som sagt, mkt kommer ju från skolan eftersom att det är så många olika åldrar och familjer som uppfostrar barnen olika..



Jaa å när Ronja förklarde första gången för enbart mig så tjöt jag för att jag skrattade så himla mkt, viste ju inte vart jag skulle va vägen, höll ju på att dö..

Jaa men när Ronja började berätta så var det min tanke med, "okej, nu har hon sätt Ida och Krille"..

Men nää, de finns lixom ingen chans till det..

Jaa det låter bra att sätta sig ner och prata om det, så att dom får reda på att det är inget ord som man ska gå runt och säga..

Å har dom frågor så for dom komma till oss å ingen annan och prata om det, för det är en sak som vuxna håller på med, och inget som barn ska prata om, eller visa hur man gör..

Kanske lika bra att förklara för dom då även hur barn blir till.. :)

Men båda barnen är så smarta att dom vet att man måste vara vuxen för att få skaffa barn, och därför så skulle dom nog inte "exprementera" eftersom man måste vara stor för att få barn..

Jag vet att Ronja vet det iaf, för det berättade hon för mig idag, att hennes farbror skulle få barn först för han var älst och Hanna sen, å jag sist för jag var yngst..

Fast sen sa hon att jag är ju ändå vuxen så jag kan få skaffa barn.. :)



Jätte bra att du sa det till henne, vi ska väll även säga det till Ronja så att hon också vet vart hon ska gå med alla sina frågor, å att hon inte ska prata med sina vänner om det.. :)



Jaa Barnen är ju så goa, å dom lever sitt egna lilla liv, å i den åldern har ju även vi varit.. :D

2010-09-29 @ 23:00:35
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahahahahahahahaha! Det är det enda jag får ur mig. Gud vad barn är underbara. Men glöm inte bort att dom kan komma och prata med mig också. Känner mig lite som den coola "mostern" dom kan prata med. (Jag ser framför mig hur Ronja och Belle kommer hem till mig på fredag kvällarna och målar tånaglarna om något år, innan dom är så stora att dom är ute och festar och innan de kommer på att jag faktiskt är ganska töntig.) Jag kan ju faktiskt vara seriös när det väl gäller ;)

2010-10-06 @ 00:40:47
URL: http://cervix.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hihihihi.....underbara ungar.....tänk när ni själva var i den åldern....fniss....kan inte låta bli att tänka på när Ida hade hela sitt sovrum fullt av ungdomar från Vikingstad med omnejd då en viss herre kom ut till mig i köket och sa: -Ewa, fyll ditt vinglas och kom in till oss för vi vill prata lite med dig....ok sa jag och följde med honom. Den yngsta var Lina och sen var åldrarna uppåt....De började lite försiktigt att prata rökning och hur farligt det var....den som var mest anti av alla var lilla Lina....och det vet vi hur det gått med den saken när det gäller henne....sen halkade de in på 6.....Jag trodde jag skulle dö när jag fick en kondom i handen och skulle förklara hur de rullade på den, dock på Idas deoflaska men ändå....efter det har det hört av sig många av "mina extraungar" genom åren....och i dagens läge är jag t.o.m mormor....till flera än vad jag är biologiskt sett....men det är härligt.... Belle och Feloicia är ju två av dem men flera finns ändå!! Och flera lär det bli!! Får ofta höra "mormor" EWA....och även "mamma" Ewa....och jag räcker till er alla!!! Barn är underbara och fantastiska!!!!!

Kram alla mina ungar!!!!!

2010-10-09 @ 23:09:30
Postat av: Lina

Anna: Men anna, det är ju du som är mamma Anna och dotter Anna.. ;) Hihi, det är ju jag som en den cooola mostern.. ;) hihi



Mamma: Mamma ibland är du lite pinsam, men jag har vant mig, Du ÄR allas mamma och kommer alltid att vara det, och även allas mormor.. :) Du är stor nog till oss alla.. ;) Men av att växa upp med dig, å ditt öppna sätt så har man lärt sig väldigt mkt på ett vuxet sätt fort och man har aldrig varit rädd för att våga fråga, och jag hoppas att jag kommer klara av att vara lika öppen och spontan mot mina barn..

Älskar dig mamma.. :)

2010-10-18 @ 21:44:19
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: Ronja

Det här är sååå pinsamt!

2015-04-07 @ 15:06:29

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0