Arbetslös..

Detta med att vara arbetslös, hur jobbigt är det inte egentligen??
Framförallt att vara gravid och arbetslös..
Å arbetsförmedlingen hur konstiga är inte dom?
Jag som är gravid i vecka 37 + 4, måste söka jobb fram tills den dagen jag ligger på förlossningen..
Sjukt??
AA jag tycker det..
Framförallt eftersom jag måste söka jobb som är inom min utbildning..
Å det vill säga, att jobba med barn och folk med olika handikap eller med människor över lag..
Jag har nu senaste tiden sökt som personligassistent, för de är det jag vill och de jag har erfarenhet ifrån..

För ett par dagar sen fick jag ett samtal..
De var en tjej som ringde till mig och frågade om jag fortfarande var intresserad av tjänsten som personligassistent till en kille..
Jag fick då svara att jag ska ha barn inom 1 månad så tyvärr måste jag tacka nej..

De var sjukt jo9bbigt, här sitter man å söker jobb som är så personligt också, å så måste jag tacka nej..
Jag kan inte börja jobba nu, hur länge kommer jag klara av det??
Jobba 2 dagar för att sen är det dags för förlossning??
Alltså det kändes hur jobbigt som helst att tack nej till något som kanske kunde vara mitt drömjobb, för vem vet det??

Därför tycker jag det är så sjukt av arbetsförmedlingen att man måste vara aktivtsökande hela tiden, när dom ändå vet att jag inte kommer klara av att jobba i slutet iaf..
Så den senaste månaden jag har  sökt jobb har det varit as jobbigt, jag vet ju att jag ändå inte kan ta det..
För varför ansälla mig som måste gå hem snart och kanske vara mamma ledig ca 1 år??
Dom söker ju någon som kan vara där nu inte om 1 år..


Ajja förvirrande..
Dåligt samvete för att man måste tacka nej..
Arbetsförmedlingen, skit ner er..




Ha de göttans..

En liten rad till mig
Postat av: sundarii

Jag vet hur det är. Fy fan för dem asså. Jag tvingades att gå på CV-kurs när jag var höggravid och TACK OCH LOV så fick jag avbryta kursen för Bibbi tyckte att det var dags att komma ut till världen två veckor för tidigt.

Samma sak med Sita, jag tvingades att gå i en särskola - bara för slippa jobba - men jag tyckte det var rätt avslappat ändå för det var bara lektioner två gånger i veckan. Men jag fick avbryta utbildningen för Sita fick för sig att födas två veckor tidigare än beräknat , hon oxå. Slump?



Jag känner en tjej som var tvungen att söka jobb på Burger King fast det var mindre en månad kvar tills bebisen skulle födas.



Men det är bara att försätta. Gör en fulis som jag gjorde - sök jobb som inte passar in på dig. Så gjorde jag - soc kollar inte upp ordentligt.

2011-04-08 @ 12:27:30
Postat av: Lina

Skönt att någon som varit med om det själv förstår hur jag menar.. Jobb är ju svårt att få i dagens samhälle om man inte har en jätte bra utbildning.. Men hur bra är utbildningen på Barn och Fritid??

Inte alls bra.. Å hur ska man få erfarenhet om man inte får chansen att komma ut på jobb??

Jaaa du AMS är BAJS..

2011-04-08 @ 23:00:44
URL: http://minisixten.blogg.se/

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0