Läkare!

Daniel hade fortfarande feber och var dålig igår. Så jag ringde 1177 och hon tyckte vi skulle åka till vårdcentralen.
Jag ringde till vc och sa hur det låg till. Och berättade även att jag inte ville ha någon läkarstudent. Så jag fick en läkare som hette Mikael.
Vi kommer in där, jag får berätta Daniels problem att han haft feber i 4 dygn. Att vi fått penicillin osv. Han lyssnar på Daniels lungor, skriver på sin dator och säger.
-Men ni har fel penicillin, den han har funkar inte på di bakterierna han har.
-Jaha okej?
-Ja så han ska ha ett annat.
Så jag skriver ut ett nytt till er och ni slutar med det ni har hemma omgående. Men jag ser även att ni inte fått någon hostmedicin trots hans jobbiga hosta.
-Nä de har vi ju inte fått.
-Men om i vill så kan jag ge recept på det med.
-Ja gärna, jag har ju sökt för hans hosta i 3 veckor och det är ju den som blivit värre.
- ja men självklart vill vi ju att han ska bli bra, så han blir frisk så ni slipper komma hit igen. ;)

Ja äntligen någon som förstår mig hur vi menar och hur vi har det. Och vad som är bäst för Daniel.

Idag är det stor skillnad på Daniel, han är piggare än han varit på flera dagar. Han orkar mkt mera nu än innan.

Så glad att han nu äntligen har fått rätt medicin. Och att de förhoppningsvis går åt rätt håll nu.
För mig blir det ALDRIG mer dom läkarna som utbildar sig på skäggetorps vårdcentral, pga har haft 2 läkare där till Daniel. Den första såg inget därför tog den inget blodprov, den andra var trevlig och kändes väldigt bra, tog blodprov osv, men ger helt fel penicillin till Daniel.

Hade Daniel fått rätt från början hade han inte mått så dåligt som han har gjort.
Lite besviken på vc i skägget. Så frågan är, kommer man någonsin vilja gå dit igen? Om det ska ta 3 läkare för att ge rätt medicin?

Väldigt besviken. Dock nu väldigt nöjd med att han blir bättre tack vare Mikael.




Ha de göttans..


En liten rad till mig
Postat av: Coola tanten sundarii

Men fy fan för det! Tredje gången gills verkligen. Jag har ingen tillit på Skäggets VC och upplever bara att det är för många språk där, alla läkare är ju olika, jag har aldrig lyckas få en svennebanan läkare och man fattar ju inget när de öppnar sina munnar. Jag blir galet lätt frustrerad när jag är där.



Men TACK OCH LOV att grabben fick bra hjälp till slut.

2012-02-17 @ 14:53:21

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0