Jobbigt med pengar

Idag var pappa här och pratade..
Vi pratade om hu vi skulle göra med bostad..
Eftersom mamma ska flytta till Motala å jag verkligen inte vill det..
Å pappa har ingen plats hos sig,
Hur gör man då??

Det är just det som är frågan..
Har pratat med soc och dom kommer inte hjälpa mig så länge jag går i skolan..
För då är mina föräldrar betalningsskyldiga..
Å faan va roligt..
Ska jag vara tvungen att pendla tycker dom då??
Jaa det är tydligt det..
Dom skiter ju om jag tycker det är jobbigt..
Men sådant man får ta..
Så då har vi pratat om att våra förälrar alltså mina å så klints mamma ska hjälpa oss ett par månader tills jag gått ut skolan och kan söka soc..
Men kommer det att funka??
Om vi får hjälp med hyran..
Elen, telen, bredbandet, maten allt sådant då??
Å så jobbigt allt blev då..
Faan..
Men jag tänker INTE bo i Motala..
Jag gör inte det bara.
Faaan heller..
JAg bor hellre på gatan..
Tycker Motala är för långt bort..
Måste bo nära stan..
Å nu eftersom jag inte får CSN pengar längre så går ju jag miste om 1050kr i månaden..
Men det är ju inte bara jag som drabbas det är ju mamma också..
Hon går ju miste om 5400kr i m¨naden..
Å hur faan överlever man utan det när man är sjukpension..???
Jaa räkna ut det om ni kan..

Faan faan faan..
FAAAN vad livet blev jobbigt helt plötsligt..
Varför alla på samma gång??
Vad kommer då hända nu framöva??

Hur kommer det sig att man kom på pengar??
Kan man inte köra med stenar lr??
Orka med pengar..
Så jävla jobbit..
Hatar pengar..
De ställer ju faan bara till med problem ju...
Faaaaaaan




Joo just det vi kan ta det lilla positiva i det hela också..
Eftersom jag fyller den 1/11 som är nästa söndag..
Så tänkte jag ha lite fest då på fredagen..
Å så tänkte jag om man inte vill komma just på festen så är ALLA välkommna hem till mig på söndagen.. :)
Då har jag öppethus här hemma hela dagen.. Det blir väl roligt..

Det jag önskar mig kan ni nog räkna ut själva efter det här inlägget om ni nu vill ge mig något..
Det behöver man inte..
Bara trevligt när folk kommer och säger GRATTIS..


ALLA är välkommna..
Bara att dyka upp eller om ni ska komma på fredagen hör av er innan så man vet typ vilka som kommer eller okej då ni som vill komma på söndagen också.. :) hihi..


Nae nu blir det att söva lite...

Natti Natti..





Ha de göttans!!

En liten rad till mig
Postat av: lilla jag

Ett tips.....

Sköt skolan så blir det inga problem.....

2009-10-23 @ 15:29:49
Postat av: sundarii

Men hjärtat, vilket bekymmer!!!

Önskar att jag kunde hjälpa er men man är ju maktlös i sådana här situationer......



Det kommer ordna sig till det bästa..

2009-10-23 @ 20:47:32
Postat av: Lina

Sundarii: Tack gumman.. Joo jag vet.

Allt kommer att fixa sig bara frågan om när..



Lilla jag: Joo jag vet att det inte blir problem men lite sent nu att tänka på.. Om man inte mår 100% bar så kan man inte tänka på allt, då tar man det som man tycker är viktigast då.. Svårt att skriva namn????

2009-10-23 @ 22:27:02
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: EWA

Ja du min goa unge....allt löser sig nog ska du se i slutänden. Jag har haft en underbar sommar...men sen har det gått utför med störtdykning!! Men enade är vi starka så vill du så lovar jag att allt kommer att lösa sig!! Älskar dig! Puss och kram mamma EWA

2009-10-25 @ 11:18:29
Postat av: Elin

Man vill så jävla gärna hjälpa. Men som sagt så känner man sig så jävla maktlös.

Man vill bara att det ska hjälpa med att sträcka fram sin hand och visa att man bryr sig och vill hjälpa och stötta.

Men när det går dåligt nu så kommer det vända sen. Jag lovar. Du får mitt ord på det. =)

Puss gumman! <3

2009-10-25 @ 15:14:39
URL: http://dumboelin.blogg.se/
Postat av: Annie

Håller med vad de andra har skrivit, att man känner sig maktlös.



Jag och Figo kanske kommer på fredag, men på söndag kan vi tyvärr inte. :S Kram

2009-10-28 @ 19:07:40
URL: http://circusfreak.blogg.se/
Postat av: lina

hade skrivit så fint till mamma och elin men allt försvann. Mamma: jo jag att allt kommer att lösa sig. Men frågan är bara när. Elin: du är helt underbar. Finns inte ett tack i den här världen som kan visa hur tacksam jag är för din hjälp. Du har ställt upp så mkt på oss. Som ingen annan utomstående kan göra. Tack gumman för att vi har dig. I vara ögon är inte du maktlös. Frågan är hur mkt hade vi klarat utan dig. Tack gumman för all hjälp. :-) pusssas annie: okej. Festen är ändrad. Till lördag. :-) men ni är välkomna att komma då vilket jag hoppas. :-)

2009-10-29 @ 02:56:16
Postat av: Annie

Okej, det ska nog gå hoppas jag. Men jag lovar inget. Kram

2009-10-29 @ 19:24:50
URL: http://circusfreak.blogg.se/
Postat av: Elin

Som sagt så vill man göra så mkt mer ändå...

Du vet att jag gör för att jag vill. Och inte för att jag känner att jag måste. Jag bugar och bockar för erat tack, men ändå så vill man kunna göra de där lilla extra också... Den där lilla biten som saknas.

Typ, kunna trolla så allt skulle va på sin plats.

SABRINA!!!!!! VART ÄR DU..? Haha:P Nae men du förstår.

Puss på dig gumman! <3 =)

2009-10-30 @ 23:33:51
URL: http://dumboelin.blogg.se/
Postat av: Lina

Joo jag förstår precis hur du menar.. Så som man känner i det här läget just nu.. Jaa vart faan är Sabrina när man behöver henne.. Eller varför inte Phoebe, Piper, Pru (Paige)?? De kan ju också en hel del.. De får ju till och med bort ondskan och det känns som att den är här dagligen å jävlas med oss hela tiden..

TACK gumman för att du finns i mitt liv..

Hur hade jag annars klarat mig??

Pussar till dig min gumma..!!

2009-10-31 @ 03:17:04
URL: http://minisixten.blogg.se/

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0