R.I.P.... Morfar.... 3/10 -99

Fy faan vad tiden går fort..
Det känns som att det var igår som jag låg brevid dig och körde,
"baka baka liten kaka rulla rulla liten bulle å skjus in i ugnen"
på din stora runda mage..
Men det var inte igår..
För det är 10ÅR sedan du försvann från mig..
Faan vad jobbigt det är när jag tänker på det..
Saknaden är så stor och längtan efter få träffa dig igen..
Kommer jag någonsin få träffa dig igen??

Det gör ont i kroppen för att saknaden är så stor..
Om jag bara fick möjligheten att veta om du led innan du dog..
Om du saknar oss, Hur du har det, Är du kvar vid oss, så många frågor som jag bara vill ha svar på..
Men svåra att få hjälp med..
Det är bara DU som kan svar på dom...

Älskar dig morfar..
Saknaden är stor..



Jan-olof Marketeg
380221 - 991003


Vet inte vad som har hänt mig nu..
Jag har alltid haft lätt att skriva dikter..
Alltid..
Aldrig haft några problem när jag ska skriva..
Men nu så fort jag tänker på morfar, så är det helt stopp..
Har alltid annars kunna skriva om honom och till honom när jag har velat..
Men det är som om allt är borta nu..
Vad kan det bero på??
Att det var ett tag sendan jag grätt när jag tänkte på honom..
För gråter över honom gör jag fortfarande eftersom jag inte mer kommer få träffa honom..
Men varför kan jag inte skriva till honom mer??
Någon som har en förklaring till mig??
Jag vill verkligen kunna hitta denna känsla igen då jag kan skriva hur mkt jag saknar honom å de ena efter det andra..
Men det går inte på det sättet som jag vill..


Ha de göttans..

En liten rad till mig
Postat av: mia

Gumman , jag förstår dig hur du menar, mina dikter eller mina små skrivanden till pappa har med tagit slut, jag förstår inte heller varför och de är en jävla jobbi känsla, men det betyder inte att du inte tänker på honom eller att du saknar honom, utan skriv bara ner hur du tycker och känner just när du tänker på allt..



bara de är en dikt för dig, så tycker jag att de är iaf, men alla har ju annat tänkanden på hur en dikt ska vara, eller hur man ska skriva, skriv de du känner och precis det du tänker som sagt.



Jag kan känna mig dum att jag inte har något att skriva eller att säga om pappa, men det går ju inte att ha, han finns hos mig precis så som din morfar finns hos dig. Klart att han saknar er, jag tror någ inte att han hade velat gå till andra sidan utan finnas kvar för er ! Precis så tänker jag med, Saknar pappa oss, varför dog han osv,



Gumman, du vet att han finns hos dig, du vet att han har jätt tecken till dig, till och med jag vte det ju !!



Hoppas du förstår mig i mitt skrivande just nu, men de kommer upp så mkt för mig med när jag läser ditt inlägg för jag känner precis likadant,



Jag älskar dig gumman ! vi ses snart saknar dig !! <3

2009-10-05 @ 19:25:19
URL: http://miakinna.blogg.se/
Postat av: Lina

joo men det är det jag gör.. Mina "dikter" till morfar är mer som små korta brev.. Där jag skriver hur jag tänker och känner.. Jag kan ha något jätte bra i huvudet men sen när jag väl har papper och penna framför mig så försvinner det..



Joo jag vet så jobbigt att det finns så många frågor som tyvärr bara dom kan svara på.. vilket jag tycker är jätte jobbigt..



joo jag vet att han alltid kommer att finnas nära mig, och senast i lördags kännde jag hans närvaro (kan förklara när vi ses)



skönt att det är någon som förstår hur man känner.. Det är tyvärr inte alla som har mist någon.. eller tyvärr kanske man inte ska skriva.. Men man har inte samma saknad som någon som inte upplevt det själv.. Att mista någon som är en så nära..

Min morfar var mig nära.. Jag bodde ju hos honom.. och jag får inte fram något att skriva till honom längre.. Men jag vet att den dagen kommer att komma snart.. Då jag kan skriva hur mkt som helst och gråtta hur mkt som helst.. Jag känner i kroppen att jag har mkt att stå i därför inte kroppen vet varken ut eller in.. Den vet inte hur den ska reagera på saker och ting..

lite jobbigt det med.. Men snart hoppas jag att jag kommer in på rätta spåret igen.. Ibland spårar alla ut...



Älskar dig med gumman ! Ses snart.. :) Puss

2009-10-07 @ 22:04:52
URL: http://minisixten.blogg.se/

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0