Zmilla eller var de Ztixan.

Här var ett tag sedan.. :)
Jag ville mest bara komma in å säga att jag nu har skaffat mig en tisse misse.. :)
Hon hette först Ztixan..

Å varför hon hette de joo de ska ni få höra här. :)

Vi sitter hemma hos Ida med familj..
Då jag säger till Ronja att hon får välja namn på katten..
Hon satt där å tramsade mest först..
När hon har ätit upp maten så skulle hon få hålle henne..
(Jaa vi råkade ta upp kissen till Idas å deras djurförbjudna hem)
Då säger Ronja..
"Ajje hon sticks.."
HAHA faan va vi skrattade..
Då kom vi fram till att hon skulle heta sticksan..
Å en lite finare stavning blev då, "Ztixan"..
Efter ett tag så säger Ida att Ronja och Rasmus ska gå å tjata på Krille att de ska få en katt..
Då säger Krille till Rasmus..
"om du slänger ALLA dina leksaker så lovar jag att du ska få en egen kisse.."
Samma sak gällde Ronja..
Rasmus kommer jätte glad stannar efter ett tag och säger Nää..
Då kom han ju på att han kan ju inte slänga alla leksaker..
Han ville ju ha sina bilar kvar.. ;)

HAHA..
Vi skrattade lite åt honom..
Så söt å bestämd men ändar sig ganska fort när han kom på vad pappa Krille sa..
Hehe..

Jupp när jag å Filip kommer hem sen så kom vi på senare på kvällen..
Att jag glömde ju bort att hon hette Ztixan..
Kan ju inte ha en katt vars namn jag glömer bort.. ;)
Så då bytte vi till Zmilla för det var de namnet jag ville ha från första gången jag såg henne.. :)
Fast hon kallas också för snuttan.. :)
Men de är nog för att hon är så liten å söt.. :)


Här är en bild på lilla skruttFia.. :)

(bättre bild senare)

Lilla Zmilla gumman.. I bilen på g hem.. :)







Såg att jag inte lagt upp någon bild på min *PRINS* än...
Så tänkte att jag kan ju passa på när jag ändå lägge upp bilder... :)

Så här är min prins..
Kommer även bilder på Zmilla å Rockie tillsammans sen.. :)










Ha de göttans..


En liten rad till mig
Postat av: sundarii

Ja, Ronja berättade först om Ztixan och sen när jag såg på Klints bdb om att hon hette Zmilla så blev jag förvirrad. Men nu vet jag ju varför ;)



Jag frågade Ronja om hon inte skulle fråga Ida om en kattunge och då hade hon sagt "jag har gjort det men mamma och Krille säger att om katten blir sjuk så blir vi oxå sjuka, därför ska vi inte ha en katt" och jag började gapskratta och sa "Men vet du vad, det är att mamma och Krille inte vill ha en katt, du har ju Linas kissebebis att låna och gosa med och vet du ännu en sak? Du kan skaffa dig många katter när du flyttat hemifrån!" Och då kläcker hon "men det är ju långt kvar tills dess"... Tålamod är en dygd ;)

2010-02-11 @ 09:05:45

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0