Mycket på en gång..

Då var det dags att sätta sig ner i lugn och ro och skriva av sig lite i bloggen..
Mina hormoner i kroppen spelar mig ett spratt ibland vill jag lova..
Ena studen, är jag "mig själv" sen jätte glad, skrattar oavbrutet osv och sen helt plötsligt blir jag nere, typ deprimerad eller ledsen ska blir jag irriterad på massa små saker t.ex. vibratorn på mobilen när någon spelar, knappljudet på mobiltelefoner, katten som äter, Rockie som snarkar osv..
Å blir ju lite irriterad bara jag tänker på dom irriterande sakerna, men jag överlever..
Har ju aldrig varit så kännslig innan men mycket har väll med graviditeten antar jag..
De är lite jobbigt ibland..
Men har hört att humörsvängningar tillhör, å ska de vara så, då gillar jag de.. :)
De "roligaste" är nog när folk frågar hur jag mår..
Då svarar jag alltid jo tack de är bra, eller jo tack de är jätte bra..
FAST, de är ju en lögn..
Jag har i stort sätt ont i fogarna varje dag..
Inte så konstigt eftersom att jag har foglossning (klicka på ordet så kommer ni till en bra sida som förklarar vad det är)..
En del dagar är jobbigare än andra..
Sen så har jag nu börjat få halsbränna/surauppstötningar de är lixom i en kombo, jobbigt?? svar ja..
Känner mig extremt trött en del dagar, har ont i lederna och musklerna överlag i kroppen..

Men jag mår ju bra.. :)

De är så svårt att förklara, jag kanske inte fysiskt mår bra igentligen å de vet jag om, men jag är ju så lycklig vilket gör att jag mår bra..
Att vara gravid, får mig att bli lycklig, då spelar de ingen roll hur ont jag har i kroppen, hur mkt besvär jag än har, så mår jag bättre än vad jag kunde ha mått.. ;)
Okej visa dagar då mår jag verkligen skit, ligger å gråter för att de gör så ont, å då kan jag erkänna att jag inte mår så jätte bra..
Men att vara gravid, då kommer det något lycklig ur det hela också..
De är nog de som får mig att tänka positivt hela tiden..
Å låter så konstigt när man skriver, även när man förklarar men jag hoppas att ni förstår hur jag känner och hur jag merar..

Nu är halsbrännan för jobbig, så nu blir de att ta en tablett låta den börja verka å så gå och lägga sig å vakna lycklig och glad i morgon och bara må bra.. ;)



All kärlek till er..



Ha de göttans..

En liten rad till mig
Postat av: Johanna Stragnefeldt

ja så är det ju, allt går ju upp & ner. men det klarar du bra gumman ! :)

längtar tills jag får se magen :D PUSS

2011-01-27 @ 13:48:28
Postat av: sundarii

Ida & jag vet ju väldigt väl hur det är att vara gravid. Vi båda har haft väldigt olika graviditeter men inte ens jag kom undan foglossningar och halsbränna. Det ÄR jobbigt att vara gravid men det kommer GÅ ÖVER. Stå ut i tre månader till, sen är ju bebisen ute och ler mot dig. Du kommer känna att allt är värt det. :)



Tänker rätt ofta på dig, Lina. Börjar jag utveckla någon slags systerkärlek till dig, må man tro?

2011-01-27 @ 15:20:24
Postat av: Hanna

Mysigt med en liten bebis i magen! Det ska bli kul att få se den sen, jag tror det blir en pojke... Hoppas du inte vet va det blir redan och spoilar min chansning.

Pusss!!

2011-01-27 @ 16:36:50
Postat av: Lina

Johanna: ja vi måste ses snart. Saknar ju dig. :) du får ta och komma å hälsa på oss nu i skägget. :) puss



Sandra: jo jag vet. Jag längtar tills den lill* ska komma ut. Man får stå ut det kommer ju som sagt något vakert i från det hela. :)



Hihi ja de kanske du gör, din Belle säger ju moster Lina så då måste ju vi vara syskon. ;) hehe.



Hanna: hihi ja. Nä vi har inte tittat vad det är de är ju spännande att inte veta. :) hihi. Så vi får se i april vad det blir för något. :)

2011-01-27 @ 19:46:41
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: sundarii

Och jag får bli "moster" :D Mina jävla systrar tar ju för långt tid på sig att skaffa syskonbarn till mig. "men vi måste ju ha pojkvänner först" Äsch, skit i det. Sno sperma från nån bara. JAG VILL HA SYSKONBARN! Och där kom du in i bilden ;)

2011-01-27 @ 22:41:35
Postat av: Lina

Hehe ja du får bli de. :) om jag nu är moster till dina barn eller iaf till en av dom. :) då måste ju du få vara de till mitt också. ;) men du ska veta att vara moster de är en STOR uppgift. Kräver massa. ;) hihi kram

2011-01-28 @ 01:36:53
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag vill oxå va gravid!!!!!!!!

2011-02-02 @ 09:44:46
URL: http://camullas.blogg.se/
Postat av: Lina

Mulla: de blir din Tur en dag också. :)

2011-02-03 @ 00:57:27
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: Melissa

Hej!

Vet att det var ett tag sedan vi hördes av och slängde precis in på din blogg och fick se en riktigt överraskning.

Får gratulera dig och klint så mycket! Hoppas att allt är bra med er alla 3 och önskar er all lycka!

/Melissa

2011-03-31 @ 00:17:50
URL: http://melissagustavsson.wordpress.com
Postat av: Lina

Melissa:

Hejsan, ja de var ju ett tag sen.. :)

Tack så mkt.. :) Jaa snart är det dags för den att titta ut.. Vi får la se när de händer.. :)

Allt bra med dig å Tobbe??

För de är väll fortfarande ni? :)



Ta hand om dig.. Kramar

2011-03-31 @ 00:31:03
URL: http://minisixten.blogg.se/

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0