Nyheter..

Satt och läste lite nyheter och hittade två st som gjorde lite uppror i min kropp..
De första jag läste var Skarakanibalen, en man som har mördat sin flickvän och sedan ätit från henne..
Det var den här killen som ringde in för att medela att han hade mördat sin sambo..
Men HALLÅ eller??
Vart är sverige på väg?
Han vet inte varför han gjorde det då det inte finns någon motivbild enligt honom själv..
Hon hann heller inte försvara sig så det gick så fort..

Nae ja blir så äcklad och förbannad när jag läser detta..
Och att han kan vara så lugn med..
Hur lång tid kommer det ta tills han är ute på gatan igen??
Någon som vet något om rättpsykiatrisk vård?
Alltså hur länge typ man får sitta?

Ajja här har ni så ni kan läsa om det..
En länk där det står mer ongående i det hela, å se en där det är mer som en sammanfattning..

Skarakanibalen:

Lite mer ingående information om vad som har hänt:
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2357918/skarakannibalen-doms-till-vard-for-mord

En mera samanfattning om man inte vill läsa det hela:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8680807.ab



Fortsatta att läsa och hittade då detta..
2 st gubbar på ett hem som hade bråkat, den ena manen kände sig skadad och fick åka upp till sjukan..
Denne man favled ett par dagar senare..
Viserligen så vet dom inte om hans döttsfall har något med bråket att göra eller inte, men det var efter slagsmålet som han fick ont och fick åka upp..

Hur inträffade då detta??
Joo nattpersonalen hade lämnat avdelningen i 20 min hörde från övervåningen att de hände något där nere, springer ner och får då stoppa bråket..


Okej..
Har jatg missuppfattat detta eller inte..
Jag hade för mig att man INTE ska lämna dementa boende okontrollerade..
Inte några boende och framförallt inte om de var så att man viste att 2 gubbar inte riktigt kom överräns??


Här har ni länkar om det där ni kan läsa eller lyssna om det hela..

90åring död efter slagsmål:

Ingående information:
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2357981/90-arig-dement-avled-efter-slagsmal

Samanfattning:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8677835.ab

Och här har vi då för er som inte vill läsa utan bara lyssna:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=4388161



Jag tycker detta är helt sjuk..
Hoppas att ni läser och komenterar sedan eran åsikt om detta..
Jag tycker det är sjukt iaf..
Tragiskt, jobbigt, inte bara för mig utan framförallt för anhöriga..


Läs och komentera!!







Ha de göttans..

En liten rad till mig
Postat av: Mia

För de fösta är de helt sjukt att äta på sin egna sambo och sen säger att han inte vet varför han gjorde det. Va han hungig eller sucktades han efter hans sambos kött o blod ? hmm, Jävla vidrigt iaf. Helt sjukt att ens få tanken, då är man ju inte frisk för 5:öre...



Och de med dementa, jaa vad ska man säga ?.. Brist på personel eller o kunnig personal. Man måste ju TÄNKA lite när man är personal på ett boende, man kollar alltid till dem.... Oavsätt om de är dementboende eller äldreboende. Tycker de är sjukt iaf. Visst gubben kanske inte dog av slagsmålet eller undertiden, men hallå hur mkt klara en 90 åring ?... Men men , de är bara att SKÄRPA SIG !!!!!! Åh irriterad !! :P...



Pöss

2011-03-09 @ 10:24:07
URL: http://emiliakinna.blogg.se/
Postat av: Lina

Mia:

Jag menar de, å han låter ju lugn under allt med, vilket gör mig så jävla förbannad..

Å sen de här med straffet, ibland borde folk låsas in livet ut..

Trött påt de blir jag..



Jaa å framförallt så lämnar man inte när man vet att dom har haft tvister mellan varandra innan, vad faan tänkte personalen med då+?

Men jag tror ändå att bråket spelade in i hans död..

Han kan ju varit dålig innan å sen bli sämre/tröttare och sen klarade inte kroppen mer..

Jag vet inte om jag skulle lita på detta boende något mer, å jag som anhörig, skulle faan se till att ta reda på att detta ALDRIG skulle upprepas igen...



Pusspuss

2011-03-10 @ 20:31:07
URL: http://minisixten,blogg.se

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0