Igen??

Jaa..
Nu har det hänt igen..
Som vanligt när man bor här i skäggetorp..
Att man inte kan bo någotstans där man känner sig säker..

Jag å Klint skulle ut för att röka å sedan gå och lägga oss..
När vi kommer ut ör vi ett väldans oväsen..
Så vi tittar bortåt där ljudet kom ifrån..
En ambulans, brandbil och en himla massa rök..
Å folk som stod runt om..
Själva händelsen ligger ju bara 100 meter bort..
Jag tänkte då, Vart faan brinner det nu när klockan är 03:30..
Ser att det kommer bort i från Björn.. (Min morbror)
Självklart blir jag orolig och nyfiken..
Jag, Klint och Arvid går ut och går bortåt..
När vi kommer fram så ser vi att det är tvättstugan som brinner..
Eller inte brinner då utan ryker..
När jag då ser att det är ett par bekanta som står där..
Kommer de fram till mig å berättar att de hade vaknat av att deras lägenhet var fyld med rök..
Tur var så brann det inte hemma hos dom..
Utan att röken hade komit "in" hos dom..

Så en enkel jävla fråga bara..
Hur kul är det att tända eld på en tvättstuga??

Själv kan jag inte fatta att man vill göra en sådan sak..
De har komit fram till att elden var annlagd..
Jag fattar inte..
Tänk hur mycket dom förstör..
Å man vill att bostäderna och områdena runt om ska bli bättre..
Men hur faan ska det kuna bli så om man måste lägga pengarna på andra saker???

Det har brunnit lite här och var nu det senaste året..
Just kring vårat område..
Det vill säga Fogdegatan, Stiglötsgatan..
Och även runt om det..
Pressbyrån här på Fogdegatan har blivit rånat ett fler tal gånger..
Alltså vad är det för ställe där vi bor i??
Kommer folk att tända eld på våra lägenheter snart också??
Med tankte på att det började med papperskorgar sen containrar till garage, tvättstugor..
Jag fattar inte..
Man kan ju faan inte vara säker längre..
Jag mår bara dåligt av att veta att folk fick ta sig ur sina lägenheter idag med sina små barn för att det var fullt med rök inne i deras lägenheter..
Tänk om inte något hade vaknat..
Tänk å ligga i den stanken..
Det är faan inte bra..
Nae blir bara sur av att sitta å skriva det här och veta att den/dom som gjorde det här formodligen kommer att göra det igen eftersom dom inte åkt fast..
Det är ju inte det lättaste om inte något har sätt dom som jag hoppas att någon har gjort..
Men vad kommer det att leda till??

VAD ÄR DET FÖR JÄVLA SAMHÄLLE VI BOR I??

En liten rad till mig
Postat av: mia

fy fan säger jag bara !!!, tänk om de hade varit en lägenhet istället !

2009-03-29 @ 12:44:54
URL: http://miakinna.blogg.se/
Postat av: Johanna

Som sagt, det finns ta mej faan folk till allt..

Jävla idioter överallt!! Ska man inte kunna känna sej trygg nånstans?

2009-03-29 @ 16:11:25
URL: http://meetoyou.blogg.se/
Postat av: Anna

Förstår du nu varför jag VÄGRAR betala mina sista hyror hos Graflunds? Dom är värdelösa! Visst, man kan inte skylla det på dom, men lägenheterna är i dåligt skick och området är osäkert. Hade dom bara fixat till lägenheterna och rensat lite hade det inte blivit sånt. Och vi vet alla vilka jag menar när jag säger så..... Ni får flytta till skänninge allihopa :D

2009-03-31 @ 15:25:56
URL: http://cervix.blogg.se/
Postat av: Elin

Jaa, jag säger då det...

2009-04-01 @ 18:37:51
URL: http://dumboelin.blogg.se/

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0