Hundar..

Har tänkt lite..
Varför är det "okej" för små hundar att dra i kopplet..??
Alltså inte gå fot..
Men om en  mellan/stor hund drar i kopplet så är det en "dålig" hund..
Eller det känns så på blickarna man får..
Som när Arvid har sina dagar då han inte vill lyssna..
Och folk kommer förbi precis när han drar så känns det som att dom tänker..
"Men gud, hon har ju inte koll på sin hund.."
Varför är det så??

Jag tycker det känns riktigt jobbogt att det ska vara så..
Någon som håller med??

Tycker det är lite fel..
Kanske bara jag som har den synen..
Men jag tycker att en hund ska gå fint i koppel..
Spelar ingen roll om den är stor eller liten..

Okej..
Jag vet att Rockie drar i kopplet..
Men han sackar även efter..
Men det är för att han inte har lärt sig att gå i koppel än..
Eftersom när vi fick hem honom så hade han ALDRIG gått i koppel innan..
Men träning ger färdighet..
Så när han har lärt sig att gå i koppel så självklart ska vi även lära honom att gå fot..


En sak är om man går på gräset då självklart kan man släppa kopplet lite så att hunden inte pissar på en..
Men den ska ändå lyssna så att den kommer intill när man ber den..


Men men det här är min syn..
Skulle även vara kul att höra eran syn på det hela...
Om ni håller med eller inte..


Ha de göttans..

En liten rad till mig
Postat av: sundarii

Du tänker rätt men tänk samtidigt på att låta Rockie få vara valp. Jag kom på en sak, kan du inte skaffa dig boken "Första valpskolan : allt du behöver veta för att få en perfekt valp", köp den eller låna den på bibblan. Då har du åtminstone läst på fakta och skulle någon komma och gnälla så kan du knäcka människan genom att säga att du är påläst :P

Bli medlem på http://vovve.net och kolla efter forumet där, det finns säkert någon som kan komma med stöd. Eller så har ju du min ZamCesar :P

2009-09-02 @ 15:14:05
Postat av: Lina

Svar till Sundarii:

Ja gud ja självklart ska han få vara valp..

Men han måste ändå lära sig saker nu..

Än att ta hand om det och ha det 20 gånger värre när han är typ 1 år..

Där är vi redan medlemar.. :):)

Haha aaa jag har ju honom.. :)

2009-09-05 @ 13:52:19

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0