♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.

Jag har ju delat med mig många av mina underbara favoritminnen..
I många av inläggen så har det offtast blivit ett extra minne, som i förra inlägget bland annat..
Men ska vi se, vad ska vi välja för minne, utan av alla som finns??
Humm..
Nä jag kan inte komma på mitt favorit minne..
Det finns alldeles för många som betyder så mycket för mig..
Så vi får helt enkelt ta ett vanligt minne, dock inte från min favorit lista..
Utan ytligare ett minne där min syster spelar in..
Å finns hon med i historian så slutar det sällan bra kan jag lova er.


Vi var ganska så små..
Min morfar levde fortfarande..
Ja min morfar bodde ju också i Vikingstad där vi växte upp och jag och min syster tyckte det var mkt mkt roligare att vara hos honom än hemma hos oss..
För om nätterna när morfar sov, då SOV han verkligen..
Då kunde man ju smita ut genom fönstret med hundare och springa om kring ute lite å sen komma hem..
Förutom 1 gång..
Då när vi ska hoppa upp genom fönstret vi har då två hundar med oss som vi ska försöka få in genom fönstret..
Sagt och gjort, vi hoppar in..
När vi båda är inne å ska gå och tända lampan, då sitter han där..
Våran morfar..
Han hade vaknat..
SKIT POMFRIT..
Å han såg inte så glad ut på oss..
Då fick vi utegångsförbud, både hos morfar och sen hemma också..
Fy detta var inte kul, å de skyller vi på Ida för.. :D

Men jag kan dela med mig av det som jag täntke på från början..
Detta var också hos min morfar..
Men denna gång var inte morfar hemma..
Jag och min syster vi leker lite å så ska jag hänga mig på hennes axlar, med huvudet neråt..
Sagt och gjort..
Sen ska hon släppa ner mig i sängen..
Tror ni hon gör det??
NÄÄÄ..
Hon missar sängen med häst längder, å tappar mig i morfars betong golv..
Jag kommer inte ihåg så mkt mer än att jag hänger där, PANG, svart å sen Idas slag mot min kind..
Hon ville då att jag skulle sätta mig upp och konsentrera mig på något speciellt (för att se om jag hade hjärnskakning)..
Så jag sätter mig i vårat rum å tittar på en kartong som sog en bit bort, men jag kunde inte se vad som stog på den, det gick bara inte..
Bokstäverna bara flött ihop..
Å det tog ett tag, men sen fick jag glasögon..
Så jag säger jämt att det är Idas fel att jag behöver glasögon, eftersom hon tappade mig i golvet..

De kändes lite som att jag nyligen hade skrivít om detta, men det verkar inte som så lr??
Men men om jag nu har gjort det så kan jag bjuda på en liten liten till..

Självklart en liten händelse hos morfar med min syster, jag har lixom snurrat in mig lite på detta..
Men men, jag och Ida är hos morfar, han är inte hemma å jag vet att mamma och dom inte heller var hemma..
Då märker jag att jag har en fästing bakom mitt öra.. :O
Min första fästing i hela mitt liv..
Va fan är det här??
Jag får panik å blir livrädd..
Springer till Ida och ber henne hjälpa mig..
Hon sätter sig då, och försöker att ta bort den..
Då lossnar bara halva.. :O
Jag trodde jag skulle dö..
Så vi skyndar oss hem, för att se om mamma är hemma och kan hjälpa mig..
Hon var inte hemma, hon och pappa hade mobilerna avstängda, jävla skit ju..
Jag var så himla rädd, så jag spyde rakt ut..
Vilket Ida tyckte var vidrigt, eftersom att jag spyde på mattan..
Så hon sa att jag skulle torka upp det..
Hon viste lika så jag att torkade jag upp de där så skulle jag spy igen..
Så jag stod där och torkade, å spyr då igen, på mattan..
Men när jag hade torkat upp att så cyklar vi iväg, till en lite vårdcentral som vi hade i Vikingstad..
Men dom hade stängt..
Skit också, skulle jag vara tvungen att vänta tills morfar, eller mamma kom hem, tänk om jag dog innan..
Det var nämligen så att Ida hade sagt till mig, att fick inte jag bort huvudet på den (typ det ända som satt kvar) då skulle den krypa in i mitt huvud ( eftersom den satt bakom örat) å till sist så skulle jag dö..
Tror ni då att jag var rädd lr??
Men när mamma kom hem, så tog hon bort den lugnt och försiktigt..
Och sa att det var inte alls någon fara inte än iaf.. :)


Så det är inte bara en sak min syster ligger bakom i mitt liv..
Även fast hon har gjort illa mig, ljugit för mig osv, så är hon ändå min älskade syster.. :)
Dessa tre minnen är minnen som ligger nära mitt hjärta, på olika sätt..





Ha de göttans..

En liten rad till mig
Postat av: sundarii

Fina minnen........Snäll syster....... :)

2010-12-25 @ 18:50:11
Postat av: Åsa

Hahaha jag tycker detta är jättekul att läsa. Kan riktigt se och höra Ida framför mig berätta om fästingen ;) haha.

2010-12-26 @ 09:34:39
Postat av: Lina

Sandra: haha Mjo ibland är hon snäll. MEN bara ibland.

Åsa: haha ja. Nu mera kan man ju skratta åt allt. Men de gjorde jag inte då. ;)

2010-12-26 @ 23:34:00
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: Figge / Humlan

Jo jag hade en riktigt trevlig jul faktiskt :) Inget o klaga på. Förutom nu när jag ligger hemma och är sjuk. Men sånt blir man ibland också :P haha!

Mår ja bättre nu i veckan så kan vi säkert ses på en fika eller nått.

2010-12-27 @ 15:44:24
URL: http://alltomhumlan.blogg.se/

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0