Livrädd..

Jag kommer upp på övervåningen..
Den delen av huset där jag och klint bor..
Jag har ju lite katt som inte får vara ute.. 
Eller joo men bara på balkongen..
Jag kommer upp här å en kompis ligger å sover i första rummet går in i vårat rumm där hon är..
(eftersom Figge sover med öppet fönster å vill inte ha en katt som tuggar på hans fötter)..
Å hon brukar ALLTID springa fram när man kommer inte, eller om man lägger upp mera mat..
Men jag kommer in och Zmilla kommer inte fram..
Jag går runt å letar å letar..
Går in i Figges "rum" å letar å letar..
(Han som sover över)
Går ner för att se om hon har smitit ner..
Hittar henne inte..
Går ut för tänker att hon har hoppas ut genom fönstret..
Men ingen Zmilla..
Går upp på mitt rum igen..
Å börjar tänka att om hon inte kommer på två dagar så får jag sätta upp lappar..
Då hör jag en duns  på taket..
(neranför våran balkong är det ett past tak till verandan)..
Går ut å tittar..
Då har hon gått upp en bit som man inte ser från balkongen å leker med en tvestjärt..
Å skuttar om kring..
När hon ser mig å Filip då börjar hon jama..
Dumma dumma katt..
Då hade hon ju gömt sig där vi brukar titta först alltså på verandataket..
Å hon kan ju inte jama när hon ser oss de är ju meningen att hon ska jama innan..
Så att vi vet vart hon är..
Jaa hon är väldigt konstig min katt..
Å hon skrämmer ju ihjäl mig..


Så nu mera blir de strängare regler..
När vi inte är här uppe då blir de ingen bolkong för henne..
Å inget fönser öppet heller för då går hon rakt ut på tvättstuge taket..







Nu bilr de att lägga sin å hålla hårt i Zmilla.. :)



Ha de göttans..

En liten rad till mig
Postat av: sundarii

Tur att ni fann henne :)

Min katt är fortfarande kvar där ute i regnet........ :( Men han lever, det är flera tjejer som har ringt och han har lyckas skrämma en tjej på 58an då han smet in till hennes vardagsrum. Och de på Väpnaregatan 6 har sett Nizze sola så han lever, min lilla älskling MEN JAG VILL FÅ HEM HONOM NU! Är så förbaskat otålig!!!!!!

2010-07-30 @ 09:09:06
Postat av: Elin

Knas katt :P

2010-07-31 @ 15:30:48
URL: http://dumboelin.blogg.se/

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0