En bra dag med PAPPA och RONJA..

I dag har jag haft en helt underbart bra dag..
Först gick jag till vårdcentralen..
De klämde och kände..
Men de hittar inte felet på mig..
Så jag ska tillbaka nästa fredag för fler undersökningar..
Hon skulle även ringa mig innan för att se hur jag mådde..
En riktigt bra läkare jag har hittat som faktiskt finns på skäggetorps vårdcentral..
Det är inte illa de..

Men efter jag varit där åkte vi för att fixa medecin..
Vilket inte var det lättaste..
Men det löste sig till sist..

När jag kom hem så åt vi lite sen gick jag och hämtade mina små charmtroll hos dagmamman..
Å så gick vi bort till "mormor" (min mamma alltså)...
Då gick vi ut på framsidan lite och lekte förfullt..
Viseligen ramla Ronja ner när hon klättrade och slog i huvudet..
Med det lösste sig när hon satta sig i mitt knä och jag sa att jag ramlade och böjde mig bakåt..
Då tyckte hon att det var roligt och började på först trycka på magen...
Men hon kom snabbt på att Moster Lina har ju ont där så då tryckte hon på tuttarna istället..
Tänkte eftersom det var ett tag sen jag la upp bilder på vad jag gjorde så här bjuder jag på var mina små barn hade för sig idag.. :)



Lilla Rasmus som skulle ge denna lilla pinne han håller i till sin MAMMA..







Lilla Ronja försöker tappert att ta sig upp.. Humm undrar om hon klarar det..






Men titta... Klart hon tar sig upp.. ;)






Rasmus hoppar på studsmattan.. :)






Å här har vi bild på sanden.. Ser lite ut som fin sandstrand..






Så det var lite bilder från lek stunden..
Sen vidare till när pappa kommer in i bilden..
Han kom och hämtade oss vid 16..
Bara mig och Ronja då..
För Rasmus fick tyvärr inte plats i bilen..
Men då åkte vi och köpte skor..
Jag hittade inte först, så jag och Ronja gick och tittade till henne för att hon sen skulle fråga morfar om han kunde få ett par..
Hon letade och letade tills hon hittade ett par silvriga som hon prångt skulle testa..
Men hennes storlek fanns inte där nere så Moster Lina fick klätra upp på stegen längst upp för att hitta hennes storlek..
Vilket i sin tur var 27..
Hon testar och säger att dom sitter perfekt..
Och pappa svarade då aa vist du får dom om du kan ha dom..
När nu pappa hade LOVAT henne att hon skulle få dom så säger lilla Ronja..
Jaaa så bra.. Nu kan ju jag vara tvilling med Belle.. :D :D
Då svarar jag bara.. Jag förstog att det var därför du vill ha dom så himla gärna..
Å inte dom andra jag tog fram..
Vilket då hon svarar igen.
Jaa men hellre är jag ju tvilling med henne..
Gud så jag och pappa skrattade åt henne..

Men nu hade ju pappa hittat ett par som han ska ha på bröllopet och Ronja hade ju hittat ett par..
Då pappa säger....

Pappa: Jaa då är det ju bara du kvar då..
Jag
: Nää men jag hittar inga jag vet ett par i stan jag vill ha som kostar bara 170 kr..
Pappa: Jaa men om du tar ett par nu så får vi ju Ronjas gratis..
Jag
; Jaa men nu får du dom ju för halva priset i vilket fall..
Pappa: Jaa men vi kännar på att köpa ett par till dig med..
Jag:
Okej. Men jag hittar ju inga som jag vill ha, jag vill ha dom i stan istället dom är ändå billigare än alla här..
Pappa: Jaa du får dom i stan OM du köper ett par här med.. Annars får du dom inte..

Haha det ända jag kunde göra var att skratta..
Men Lilla pappa då..
Hur många pappor gör så??
Jag vet att min pappa inte brukar göra så.. HAHA..
Men nu gjorde han det och de tackar jag för..
För jag hittade ett par som var riktigt sköna faktiskt..


Å här har vi dom... :D



Å så fick jag pengar så i morgon blir det nog att köpa dom andra också.. :D

Sen åkte vi och åt mat..
Sen blev det in på Ikano där vi gick runt och strosa lite..
Ronja fick : Nya solglasögon och läppglans inne på Ikano..
Å så åt vi så klart lite glass också..
Mmmm de var gott..
Sen satt vi ner och vilade en liten stund..


Här har vi en liten bild på Ronja och sin morfar... (min pappa) .. :D




Dom är ju bara för söta.. :D
Hihi..

Jaa å efter det så åkte vi hem..



I morgon ska jag med Elin till sjukan..
Sen ska hon, jag och Mia ses på stan och gå runt och titta lite..
De blir lite roligt..
Så ska vi se om jag vill ha skorna eller inte.. :D
Eller om jag nöjer mig med dom jag har..
Sådant som märks i morgon.. :D


Nää nu blir det att titta lite på How i met your mother å sen sova.. :D



En liten rad till mig
Postat av: sundarii

Vilken härlig dag du har haft! :D

Ronja, hon är ju bara så himla härlig. Har hon berättat att hon fick en liten söt porslinsälva av mig? Jag hittade dem på nätet och var tvungen köpa hela serien (4 st) för då de heter RONJA. Hehe.

Tvilling med Belle? HAHAHA! Förstår att ni var på Skopunkten :P

2010-05-06 @ 08:45:42
Postat av: Lina

Jaa de hade jag verkligen.. :)

Nää de har hon inte berättat.. Hon hade så himla mkt annat att tänka på då.. :) hehe.. Men ska fråga henne för jag måste ju se.. :)

HAHA jaa du vet barn.. Bara för att man blir likadan som sin bästa vänn så blir man tvillingar.. För tvillingar är ju väldigt lika.. :) hehe.. Jupp de var vi.. Å där finns det en himla massa skor... :D

2010-05-06 @ 17:20:45
URL: http://minisixten.blogg.se/

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0