Stockholm - Del 1

Jaa denna helg blir att spendera i Stockholm.. :)
Det var jag och mamma å så Abbe å Arvid som åkte upp idag..
När vi väll var uppe i Sthlm så åkte vi till Mickes jobb, där vi hälsade på och hundarna sprang runt en massa.. :)
Efter det så åkte vi och checkade in, i små hotellsttugor, jätte gulliga..
Stället heter Skeviks gård.. (klicka och kom in på deras hemsida)

Mamma och Micke sover i en stuga tillsammans med hundarna och jag sover själv i en stuga..
Å de roliga är att stugorna är lika stora, bara att dom har en extra säng å inte jag.. :)
HAHA..
Men dom får plats, men ville jag ha sällskap så fick jag komma ner och hämta en hund.. :)

När vi hade checkat in då satte vi oss i mammas och Mickes stuga och tog det lugnt..
Kl: 19:00 då fanns det ett bord reserverat för oss 3, uppe vid reseptionen..
Skulle ha ätit 1 rätters, men det blev 3.. :)


Jag brukar inte våga testa nya saker men idag gjorde jag det..


Förrätten: Pilgrimsmussla med nån blomkolssås



Var det något nytt för dig??
Jaa de var de, har aldrig testat något av det innan..
Skulle du kunna äta det igen??
Jaa självklart, de var inte super super gott, men smakade verkligen inte illa, så de kan jag tänka mig äta igen. :)



Varmrätten: murkelrisotto och biff/anka (Biff till mig Anka till dom)

  
Biff                      Anka

Var det något nytt för dig??
Inte biffen, biff har man ju ätit förut, men risotto var första gången någonsin..
SKulle du kunna äta det igen??
Absolut.. Biffen var perfekt fick den precis så som jag bad om att få den, super bra..
Risotton var också jätte god, iaf denna risotto med murkler i..
Har nog aldrigt testat murklor innan heller men de smaka inte så mkt så varmrätten var super super.. :)



Efterrätten: chokladfondant men apelsin eller rabarberglass



Var det något nytt för dig??
Nej, har ätit det en gång innan hemma hos en tjej kompis som hade en kok som gjorde maten den gången..
Skulle du kunna äta det igen??
Ja då, men jag tycker ju inte jätte mkt om mörk choklad, men det gick ner.. ;)
Men blir man bjuden så äter man upp, hade jag inte tyckt om det då hade jag ju inte ätit det, å de tog slut, måste ju beyda att den var ganska god iaf.. ;)
Men jag tror inte jag skulle beställa in en sådan bara för att..

Men allt var helt klart anolunda, men gott..
Nu blir det nog att sova, mamma och dom sover nog redan.. :)
I morgon bjuds det på hotellfrulle så de blir upp tidigt..


Hoppas på del 2 i morgon kväll här på bloggen, då ska jag berätta om min underbara dag 2, som jag tillbringar tillsammans med min mamma i Stockholm.. :)
Hoppas även på fler bilder i morgon.. :)



Ha de göttans..

En liten rad till mig
Postat av: sundarii

Åh vad häääääääärligt!



Det var skoj att busa med dig i telefonen!

2011-04-09 @ 15:11:33
Postat av: Lina

Haha jaa de tyckte du va.. ;) haha´.. Skithuven.. ;)



2011-04-11 @ 20:30:12
URL: http://minisixten.blogg.se/

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0