Stockholm - Del 3/4

På morgen så mådde jag ganska så bra, för det som hade hänt under natten..
Så vi gick upp och åt frukost vid 08:20, jag tog lite vanilj yoghurt, blåbärssoppa och nyponsoppa..

Vi hade bestämmt att efter frukosten så skulle vi bara packa och åka hemåt, vilket skulle ta typ 30 min att göra..
Jag går in till mig och mamma och dom till sig, jag packar och jag blev klar ganska så fort..
Ser att dom håller på att bära in i bilen, då jag öppnar dörren och dom säger, Vi kanske måste åka till djursjukhuset Abbe har fått i sig tabletter..

Hundar alltså, som inte kan låta saker ligga på en hyla högt upp utan att bli intresserade och bara SKA ha det å hoppar upp å river ner det..

Vi åkte först ner till Mickes jobb, bättre de eftersom han jobbar på en ambulansstation..
Dom tittar och pratar och ringer en massa samtal, Abbe tar sig ur bilen, å bara ramlar omkring, han har ingen som helst koll på sin kropp..
Dom åker till djursjukhuset och en narkosläkare sitter med Abbe i koferten hela tiden, jag och Arvid stanade kvar på stationen..
Efter ca 1 timme ringer mamma, Abbe måste ligga kvar över natten då var kl 10:12..
Så det var bara för mig att ställa in mig på att tillbringa en natt till i Sthlm..
Dom kom tillbaka lite senare och vi åkte till en lägenhet, å la oss å vilade medans Micke jobbade..
Vi tog de lugnt resten av dagen och bara hoppades på att Abbe skulle klara sig..

Med dessa tabletter han hade fått i sig, så var det väldigt allvarligt, de var därför dom bestämde redan så tidigt på morgonen att han måste ligga kvar över natten så dom kunde ha koll på honom i fall han skulle sluta andas..

Det var jätte jobbigt att se honom så där dålig, å ögen bara snurra..

Eftersom vi inte gjorde mkt mer den dagen så låg jag och tittade på One Tree Hill..


Sen blev det Måndag (Idag) vet ringde och sa att Abbe mådde efter omständigheterna bra, men han kan vara trött ett par dagar men han är ändå allert..
Så vi fick en tid då vi kunde få komma och hämta honom kl 14:30..
Så att han inte fick åka hem för tidigt..
Det jag och mamma gjorde fram tills dess det var att vänta..
Vi kom dit och hämtade hem lilla Abbe.. :)
Arvid vart jätte glad, slutade pipa och la sig ner i bilen så fort Abbe kom..
Helt otroligt att dom är så beroende av varandra, å Arvid har ju kännt hela tiden att något har varit fel då Abbe inte varit där..
Så de var skönt att se hur lugn han blev när Abbe fick åka med..

Men nu är jag äntiligen hemma, hemma hos min underbara kille och mina underbara djur..
De märktes att dom har saknat mig.. :)
Å guuuu va jag har saknat dom..




Ha de göttans..

En liten rad till mig
Postat av: sundarii

När katten är borta dansar råttorna på bordet sägs det men det stämmer inte in på er, hushållet havererar utan dig :)



Wow att mamma Ewa åkte helikopter :D Och vad tråkigt att Abbe åkte in och blev inlagd men tur i oturen att det inte blev värre.

2011-04-12 @ 19:20:12

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0