Föräldrar/uppväxt

De finns väll ingen förälder som är perfekt?
De finns ju alltid något i sin uppväxt som man önskar att ens föräldrar hade gjort annorlunda?
Alla har väll sagt. "jag ska inte göra så med/mot mins barn" å syftar då på något som ens egna föräldrar har sagt eller gjort.
Jag har flera såna saker som jag sagt om mina föräldrar. Men det behöver ju inte betyda att dom har uppfostrat mig dåligt?
Jag tycker inte det iaf. Jag trivs med min uppfostran men sen finns det ju självklart saker som jag kommer ändra på när jag kommer uppfostra och sätta regler på mina barn.
Men det måste ju vara Mkt för att Allt förändras? Samhälle osv.

Ja mkt frågor som rullar runt i huvudet så här lagom när man ska gå å lägga sig. Är det någon mer än jag som tänker så här? Eller hur tänker du? Kommentera gärna.



Ha de göttans..


En liten rad till mig
Postat av: sundarii

Är det någon sate som har klagat på er???

VÄLKOMMEN TILL FÖRÄLDRASKAPET! Som alla som inte ens har fött en liten myra älskar att kommentera om.



Men vad fan, Lina. NI är ju bäst för DANIEL, ingen annan. Det är du och Filip som känner honom hundraprocentigt och det är ni som veta exakt hur han vill ha det och vilka hans rutiner är. Ni är världens bästa föräldrar för honom.



Folk ÄLSKAR att kommentera om när man borde lägga isg, hur man borde laga maten, hur man borde göra si och så. Till slut har de kommentarer om ungens kläder. De ger sig aldrig. Och det bästa med att ni som blev föräldrar unga är att ni MINNS er själva i barndomen. Ni MINNS hur ledna ni blev om mamma skrek på er, ni MINNS hur ont det gjorde att slå sig i knät och pappa inte tröstar er. Nu kommer jag såklart bara med några usla exempel, det behöver absolut inte betyda att just dina eller mina föräldrar var sådan.



Samhället har ett visst krav på föräldrar. Hur man ska klä sig. Vad man ska tro på. Hur man ser ut. Vad man handlar. Och så vidare och så vidare. Jag var i din situation när Bibbi var liten. Men sen orkade jag inte mer med samhället. Idag så hör jag av mig till Ida så fort jag behöver hjälp om trotsiga 4åringar, eftersom vi har barn i samma ålder (ca).



Så länge ni följer lagen (såklart) och Daniel mår bra och ni gör ert bästa så kommer det bli inga problem. :)

Ni är världens bästa föräldrar till Daniel. Han kan inte få bättre.

2011-12-04 @ 20:19:23

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0