♥ Dag 29 – Mina ambitioner.

Jag har väldigt svårt med att veta vad mina ambitioner är. Därför väljer jag att inte skriva ut några. Jag vill inte sätta för höga "krav" på mig själv. Folk som sätter stora mål i livet blir bara besvikna när dom kommer på att dom inte lykats uppfylla dom. Därför lever jag efter " ta en dag i taget". Varför stressa fram i livet? Varför sätta mål när man bara far illa när man inte når dom. Så finns de även dom som sätter mål och så gör de inget om dom inte klarat dom. Men på något sätt måste man väll bli missnöjd? Sen har jag inget emot att ha en del mål i livet. Men så länge dom inte är förstora eller innehåller en orimlig tidspress. ;) aja jag tycker man bör ta dagen som den kommer. :D jag har ett mål som jag kan dela med mig av. Jag VILL leva mitt liv med Filip så länge kärleken finns. :) Ha det göttans..

En liten rad till mig
Postat av: sundarii

Så känner jag oxå liksom. Man utvecklas som person och barndrömmen om att bli en ballerina byts ut när man är tonåring till något annat medan den drömmen dör ut när man väl blir vuxen (oftast). Du märkte ju själv att din utbildning på gymnasiet inte alls var rätt för dig. Jag har examen på två olika utbildningar och ändå var det bara ett bortkastat tid för mig då jag inte alls är intresserad av att jobba inom den kategorin. Så du och jag är är rätt lika så. :)



Den största målen man har är ju oftast att vara lycklig och ha full hälsa och att allt går bra. Lev dagen som den kommer, som du säger.



Förlåt att jag snodde en Ida-bild utan att fråga (jag lovar, jag glömde! Jag brukar annars vara noga med sånt) men jag hade inga fina festbilder på Ida och du hade ju flera vackra bilder.. :)

2011-01-11 @ 09:41:10
Postat av: Lina

Jaha okej.. Alla drömmar i livet ändras med tiden.. Uppnår man inte sina största drömar så blir man ju besviken eller??

Typ den vanligaste.. "Jag ska bo i hus, ha ett välbetalat jobb, stadigt förhållande innan jag skaffar barn eller innan jag fyllt 30".. stämmer inte den??

Men så tänker inte jag.. Utan jag tar helt enkelt dagen som den kommer och jag är nöjd med de liv som jag har levt, finns en del saker jag ångrar för stunden men sen ser jag det positiva i det hela som visar vart just den saken har lätt mig i livet.. Ex, hade inte jag skaffat en katt så skulle inte mitt liv se ut som det gör idag.. ALLT skulle vara anorlunda, på ett eller annat sätt.. :)

Jaa du drömar i livet är lite jobbigt.. Men innerst inne har nog alla någon liten dröm som dom vill uppnå och drömar ska man ju ha.. Men för mig finns det lite gränser.. Jag vill ha drömar jag vet att jag skulle klara av även på tidspress.. Ex: skaffa mig ett jobb innom 1 år.. Jupp telejobb finns alltid, men inget jag vill jobba med, men jag uppfyller det "kravet" iaf.. ;)



Vi är nog likare än vi tror.. ;)



Haha det är lugnt,kul att du gillar bilden på henne de gör jag med.. Synd bara att hon sätt den 1 gång på sig själv.. ;) hahahaha...

2011-01-12 @ 23:50:57
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: sundarii

EXAKT LINA! Du tänker precis som mig! När jag var yngre så skulle jag minsann inte gifta mig och ha barn. Men se på mig idag.....

Jag skulle minsann bo på landet med massa katter och hundar. Host. Jag har iofs 3 katter men bor inte på landet i ett rött litet hus... Jag trodde att jag aldrig skulle ha ormar men vi är ägare till två boaormar. Livet överraskar en hela tiden.

såklart att man har drömmar innerst, fantasi är viktigt att ha, annars vore man inte mänsklig.



2011-01-14 @ 09:03:48

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0