Problem??

Hur svårt kan det vara att säga vad man tycker och tänker? Trött på folk som inte vågar stå på sig å stå för vad dom tycker å tänker. Men har några åsikter så måste man ju prata om det förr eller senare framför allt om man blir konfronterad eller jag som tänker fel?


Om folk nu tycker att jag blivit annorlunda sen jag blev mamma säg det till mig då och förklara hur. Klart man blir annorlunda när man får
Barn, man går in i en helt ny fas i livet. Man ska bli vuxen, mamma, förälder, stå på egna ben, bilda en familj. De är inget man gör över en natt direkt.
Men om nu folk tycker jag har ändrat på mig berätta gärna. Hur och om det är bra eller dåligt. Istället för att gå runt å tänka/prata med andra om det. Man måste ju höra sanningen även om den inte alltid är rolig. Men så länge man säger det på ett bra sätt.

Nä trött på människor ibland alltså!!

Nu ska jag fan sova.


Nattinatti

Ha de göttans..


En liten rad till mig
Postat av: sundarii

Är det sådana människor som inte ens har fött en endaste liten myra som har åsikter om dig? Välkommen till föräldraskapet, sådana pissmänniskor har alltid åsikter om ALLT. Hur du ska vara som mamma, hur du ska amma, hur du ska göra välling, hur du ska vika tvätt, hur du ska ansa könshåret, hur du ska knulla och hur du ska dö.....

2012-04-23 @ 09:48:06
Postat av: Lina

Ja faktiskt. De är dom som inte har barn som

Tycker jag ändrat mig, stycke är mer med min familj och inte kan vara ute å ränna lägre. Men vad begär dom? Ska jag dra med Daniel ut då lr? MÄNNISKOR!!

Skaffa familj själva får

Ni se hur det är.

2012-04-23 @ 10:24:53
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: sundarii

Vad är det för fel att ta ansvar egentligen? Du tar större ansvar idag än vad du gjorde när du var typ arton. Du gick knappt i skolan och du levde på minimal cash och jag har ingen aning hur du lyckades att få ihop alkohol och cigg MEN idag ser du till att det finns mat i kylen och frys, du ser till att pengarna räcker, du har råd att röka och du tar dig råd till att shoppa kläder och du ser till att Daniel är ren och att han får i sig ordentligt med mat. Filip är en suverän förälder han med och ni är världen bästa föräldrar för Daniel, han kan inte få bättre. Ni har blivit så ansvarsfulla på så kort tid. Ni planerar mer, ni till och med frågar om barnvakt EN HEL MÅNAD innan avfärd. Så ja. Folk som tycker annat kan få sig en rejäl smäll.

2012-04-23 @ 10:37:18
Postat av: Lina

TaCk Sandra se värmer att höra. Ja men blir ändrad när man får barn men jag set de som att växa upp. Iaf i min sits. :)

2012-04-23 @ 11:17:40
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: Elin

Sen beror det väl lite på vad det handlar om också.

Inte bara alkohol och cigg.

Sen bara för att andra inte har barn betyder inte det att man inte kan ha förståelse för nyblivna föräldrar.

Och det är väl en självklarhet att man inte kan leva som innan?

Ialla fall från min sida. =)

2012-04-27 @ 23:39:48
URL: http://dumboelin.blogg.se/
Postat av: Lina

Elin: nej men många har tyvärr inte förståelse när man blir förälder. Å man kan inte vara den samma det går bara inte. Å de är skönt att de finns några som förstår. Men tyvärr inte alla. Å många som tror att dom

Förstår gör inte de. De känns kan jag säga.

Puss

2012-04-27 @ 23:54:44
URL: http://minisixten.blogg.se/
Postat av: Johanna

skit i alla andra :) du lever ditt liv, dom som inte accepterar att du har ändrat dig till den du är idag behöver inte vara med dig.

du tar hand om din familj och älskar dom över allt annat, det är de enda som räknas. Jag förstår att folk kan tänka sig hur det är att ha barn, men samtidigt gör dom inte det.. Det är stor skillnad att kunna sätta sig in i & annat att verkligen veta.



Kram på dig :)

2012-06-03 @ 22:30:08
URL: http://nattstad.se/johannastragnefeldt

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0