Tandläkaren

Det känns som att ända sen i våras så har jag inte gjort annat än att ränna till och från tandläkaren.
Å i onsdags vart jag äntligen klar med det sista angående min rotfyllning. Å jag skulle hellre gör 10 rotfyllningar än 1 utdragning. För drar man ut en tand så känns det och de är obehagligt och gör ont efter. Men rotfyllning känner man inte ett skit eftersom tanden redan är död.
Men iaf. Å så fick jag reda på att min tandvård är halva priset på fram till mitten/slutet någon gång i november. Så dom tipsade om att jag skulle göra en undersökning snarast eftersom de är billigare än vanligt och ja de var ju 3 år sedan jag gjorde en sist så varför inte. ;)
Så idag var jag där. Självklart 1 hel timme innan min tid men vad gör de jag gick en stund på stan. Kommer dit och då visar det sig att jag har 1 litet håll som rekommenderas att laga då de fanns för 3 år sen också. Å sen något som hon inte viste riktigt vad det var så tandläkaren skulle titta på det när jag ändå ska dit å laga å är det ett hål så blir de båda lagade på samma gång. :) så ja nu väntar jag på tid dit och blir ju aldrig klar med tandläkaren.
Allt började för ca 10 månader sen med min visdomstand. Först övningar för musklerna sen bestämde jag att nu ska den ut. Så Den drogs ut efter ett tag och sen rotfyllningen å massa jobbiga små besök för rensning i tanden. nu har jag på 10 månader betalat 6000:- i bara tandläkarbesök. Fy fan de är inte billigt att gå dit. Men jag har fått bra hjälp och än är jag inte klar. ;) så vi får väll se på 1 år lär jag hinna komma upp i 10 000kr då jag ev ska få betskena också ska dit om några veckor för det.
Fy jag är lite trött på tandläkarebesöken. Men ska man vara fin får man lida pin.



Ha de göttans.


En liten rad till mig
Postat av: sassasnewlife.blogg.se

Du är så duktig tjejen :)

Svar: Hihi tack. :)
Lina marketeg

2012-09-01 @ 11:27:43
URL: http://sassasnewlife.blogg.se/
Postat av: Ewa

Du har ju alltid gillat tandis så fortsätt med det. Men hoppas att du inte tar av dig stövlarna igen när du sitter där i iskalla vintern och inte har några strumpor på dig! Snacka om att tandis och sköterska skrattade gött åt dig då!!!

Kram Mamma EWA

2012-09-16 @ 18:37:33

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0