Konstigt!

Jag börjar må så där dåligt igen. Så där som i slutet av graviditeten. 
Varje kväll så svullnar mina fötter upp, händerna ska vi inte prata om hur jobbigt klumpiga, svullna å ömma dom blir. 
Huvudvärk varje dag. Oftast framåt eftermiddagen/kvällen. 
Hur kommer det här sig? Jag känner mig trött och orkeslös även om jag fått en bra natt med mycket sömn. 
Men hur kommer det sig att jag börjar känna så här igen? Tecken på att de är något annat som ligger å spökar i kroppen? För havandeskapsförgiftning är uteslutet. För gravid det är jag inte. 

Någon som har idéer? Kan någon tänka sig veta vad detta kan bero på? 

Ha det göttans!

En liten rad till mig
Postat av: Milli

Jo, alltså, vill inte låta som en moraltant, men det där låter som typiska tecken på att kroppen har en inflammation. Det kan orsakas av regelbundet intag av socker i "större" doser. Dricker du läsk, äter godis eller mycket kolhydrater av snabbare sort mer än 4-5ggr i veckan så är det troligt att det är därför. Skippa sockret (allt det raffinerade iaf om du tycker det är svårt) i en vecka. Märker du skillnad så hör gärna av dig kan jag ge fler sockerminskartips ;)
Kram o hoppas det hjälper.

Svar: Tackar.
Ska testa å se. Men fruktsocker är väll bra? ;) alltså från typ banan osv. ;) för det kommer de bli Mkt av den här veckan.
Lina marketeg

2013-09-11 @ 00:58:33
Postat av: sundarii

Milli hann före :-)
Tyvärr lever du alltför stillastående liv, vilket blir lätt när man har småbarn. Ut med dig och rör på dig, en promenad till dagmamman gör gott men gå promenad varje dag. Huvudvärken kan även bero på vätskebrist, te och Cola är vätskedrivande och kroppen torkar ut. Vädra hemmet och släpp in frisk luft dagligen och drick vatten!

Svar: Vi vädrar faktiskt varje dag. Å mina händer å fötter blir så här varje gång jag rört på mig. Å vatten är min bästa vän har till och med ett glas bredvid mig på natten då jag alltid vaknar törstig.
Lina marketeg

2013-09-11 @ 08:22:59

Skriv en rad här:

Namn så jag vet vem som skriver:
Kom ihåg mig?

Har du ingen blogg skriv din E-postadress: (publiceras ej visas bara för mig så att jag kan svara till dig)

URL/Din Bloggadress så att jag kan titta in på din:

Din rad till mig:

Trackback
RSS 2.0